רון קובי, ראש עיריית טבריה
רון קובי, ראש עיריית טבריהצילום: אלירן אהרון

בעקבות התעצמות חילולי השבת בטבריה בהכוונתו של ראש העיר רון קובי, ביקרו אתמול חברי ועדת הרבנים לעניני השבת בטבריה בעיר ונועדו עם רבני ועסקני המקום במטרה לחזק את המאבק למען קדושת השבת ואת תושבי טבריה המסורתיים, הדתיים והחרדים.

יו"ר אגודת ישראל הרב יוסף קופרברג שהשתתף במפגש הבהיר כי כל סניפי אגודת ישראל יהיו ראש חץ למאבק לשמירת שבת במקומותיהם ובסביבתם ויושיטו כל סיוע אפשרי למאבק השבת של העיר טבריה.

בהמשך התקיים דיון עם הנציגים הדתיים והחרדים חברי מועצת עיריית טבריה. הדיון התקיים בבית הכנסת חב"ד הממוקם בטיילת ליד מתחם בתי הכנסיות העתיקים.

במהלך פגישת הרבנים בטבריה הבהיר רב העיר הרב אברהם דב אוירבאך כי קרא למרד מיסים משום שראש העיר רון קובי משתמש במיסים "לטנף את העיר" במקום לניקיונה", כלשונו.

הרב הראשי לטבריה, הרב משה צבי בוחבוט טען כי העיריה מתנכלת לרבני העיר. לטענתו, בין השאר מוקפאים תקציבי המועצה הדתית והרבנים הראשיים. "ראש העיר מתערב בתחומים לא לו בנושאי דת", אמר.

הרב הראשי ביקש להעביר מסר לראשי הסיעות החרדיות על כך שטבריה משוועת לעזרה, "גם בענין פיתוח בבתי הקברות. אין פעילות פיתוח בבתי העלמין, לא בישן ולא בחדש, ויש עצירת תקציבים; כל דבר שנודף ממנו ריח יהודי, נדחה על ידי ראש העיר", אמר.