איטום גגות
איטום גגותistock

גגות רעפים נחשבים לנוחים לאחזקה ומצריכים תחזוקה מינימאלית. תחזוקה נכונה של גג רעפים תמנע חדירה של מים הביתה ופגיעה ברעפים עצמם ובקונסטרוקציה התומכת בגג. יש לבצע ביקורות מקצועיות מעת לעת ולתקן כל ליקוי שמתגלה במהלכן.

ביצוע ביקורות אחת לשנה

חשוב מאוד להימנע מהזנחה של הגג והמרזב. גגות רעפים הם אכן אמינים ומחזיקים זמן רב, אך גם בהם יכולים להימצא ליקויים אחת לתקופה, ובפרט אם מדובר בגג ישן שכבר עבר מספר תיקונים בעבר. גם כאשר נדמה שהגג תקין לחלוטין, יכול להיות שקיימת בעיה נקודתית שתגרום לבעיה משמעותית בהמשך. ההמלצה היא לערוך ביקורת אחת לשנה, במהלך עונת הסתיו, ולפני היורה – הגשם הראשון.

דרך אנשי מקצוע או לבד?

לרוב האנשים אין את הידע הדרוש לביצוע ביקורת לגג, ולכן מומלץ להיעזר באנשי מקצוע מנוסים, שיוכלו לאבחן אותו ולערוך תיקונים בהתאם. בנוסף לכך, אנשי מקצוע יודעים כיצד לנקוט במשנה זהירות ולהימנע מתאונות בעת עבודה בגובה, ויש לקחת זאת בחשבון.

כיצד מתבצעת הביקורת?

ביקורת גגות רעפים בוחנת את הגג מכל כיוון. היא מתחילה בחלל שמתחת לגג וממשיכה לצידו החיצוני ולדפנות הגג. הביקורת כוללת בדיקה גם של מרכיבים חשובים כגון המרזב וארגז הרוח ומוודאת שהם שלמים ותקינים וללא פגם או ליקוי.

תיקון ליקויים בזמן ובמקום

במידה ונמצא ליקוי, כמו למשל רעף שבור, רעף שקוע או רעף שזז ממקומו – יש לתקן אותו בהקדם ולא להמתין לבוא הגשמים. תיקון גגות רעפים בעונת החורף הוא מאתגר ובעייתי יותר לביצוע, ובפרט בעיצומה של עונת הגשמים. אמנם הוא אפשרי בחלק מהמקרים על ידי הנחה זמנית של יריעות במקום רעפים חסרים, אך תמיד כדאי לבצע עבודות תחזוקה ותיקון בעת הנכונה והנוחה לעבודה. לחצו כאן למידע נוסף על תיקון גגות

צביעת גגות רעפים

במידה והצבע דהה אך אין צורך לבצע תיקון או החלפה של אחד הרעפים או הגג כולו, ניתן להסתפק בצביעת הגג לצרכים אסתטיים. גם פעולה אופציונאלית זו היא חלק מתחזוקה של גג. כמובן שיש לדאוג לעשות זאת באופן הבטוח והזהיר ביותר או להשתמש בשירותיהם של אנשי מקצוע שיעשו זאת עבורכם.

לקבלת פרטים נוספים על גגות ומרזבים: https://www.toproof.co.il