נתניהו ואורבן
נתניהו ואורבןצילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בצהריים (שני) עם ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן בירושלים.

אורבן סיפר כי הודיע לראש הממשלה כי ממשלתו החליטה לפתוח נציגות סחר בירושלים, בעלת מעמד דיפלומטי, "כדי שתהיה לנו נוכחות רשמית כאן בירושלים".

נתניהו בירך את ראש ממשלת הונגריה על ההחלטה להרחיב את שגרירות הונגריה בישראל ולפתוח נציגות סחר בירושלים בעלת מעמד דיפלומטי.

"ראש הממשלה אורבן ואני נפגשים כמעט על בסיס קבוע ובכל פעם שאנחנו נפגשים אנחנו ממשיכים בחיזוק היחסים המצוינים בין הונגריה לישראל. הם צומחים בכל תחום – כלכלי, ביטחוני ודיפלומטי. אני מבקש לשבח אותך ואת שר החוץ שלך על שאתם פועלים לחשוף את השקרים שמופצים נגד ישראל במקומות כמו מועצת זכויות האדם, בפורומים של האיחוד האירופי ובמקומות אחרים. אתם מתייצבים לצדה של ישראל ולצד האמת, ואני רוצה להודות לך על כך. זוהי שותפות חשובה מאוד", אמר נתניהו לאורחו.

הוא הוסיף, "אנחנו חולקים דברים רבים מהעבר. לעולם לא נשכח את הטרגדיות שפקדו את העם היהודי על אדמת הונגריה. אנחנו גם חולקים את ההווה. שתינו מדינות קטנות, דמוקרטיות, שחולקות ערכים משותפים ואינטרסים משותפים ושפניהן לעתיד. שנינו רוצים לבנות עתיד המבוסס על שלום, חירות ושגשוג. זהו קשר עמוק מאוד".

לדברי נתניהו להונגריה וישראל התמודדות עם אויבים משותפים. ""האויב הגדול ביותר לציוויליזציה המשותפת שלנו הוא האסלאם הקיצוני וכוחותיו הרדיקליים והטרוריסטיים, שחותרים להפיל את מטוסינו, להפציץ את ערינו ולרצוח את אזרחינו. שירותי המודיעין שלנו משתפים פעולה, ואני רוצה להודות לך גם על זה".

"יש לנו כמובן אתגר משותף. ראינו לאחרונה את איראן מנסה לבצע פיגועי טרור על אדמת אירופה, בדנמרק ובצרפת, ואנחנו מצפים מכל מדינות אירופה להצטרף למאמץ נגד נותן החסות הגדול ביותר של הטרור בעולם שהוא המשטר בטהרן", אמר נתניהו.

הוא סיפר כי שוחח עם אורבן על דרכים להעמיק את שיתוף הפעולה בין המודיעין בנושאי ביטחון ומודיעין.

"אני משבח אותך על אימוץ הגדרת האנטישמיות של ה-IHRA. עשית את זה אתמול, וזה חשוב. אני מודה לך על ההחלטה להרחיב את שגרירות הונגריה בישראל לירושלים ולפתוח שלוחה בירושלים שעוסקת בסחר. זה חשוב, זה אות לידידות בינינו וזה גם מקום בירושלים שבו אוכל לקבל את פניך בברכה בפעם הבאה שתגיע לכאן. ברוך הבא לירושלים היום, ואני יכול לומר – בשנה הבאה בשלוחה בירושלים", סיכם נתניהו.

ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן אמר לנתניהו, "אנחנו חוגגים 30 שנה לחידוש היחסים הדיפלומטיים בינינו לבין ישראל, ואני מבקש להביע את הכבוד שאנחנו רוחשים כלפי העם בישראל וכלפי ראש הממשלה נתניהו, כיוון שהוא מילא תפקיד מכריע בחידוש שיתוף הפעולה בין מדינות מרכז אירופה וישראל".

"שוחחנו קצת על סוגיות פוליטיות. הסברתי את החשיבות של הפעילות האירופית והפרלמנט האירופי, לא רק עבור האירופים - תהיה לכך השפעה מסוימת גם כאן. המדיניות שלנו ברורה, אנחנו רוצים שהתוצאה של הבחירות האירופיות תסייע לנו להיאבק באנטישמיות באירופה. אנחנו נבהיר שאנחנו זקוקים למנהיגים חדשים ולהנהגה באיחוד האירופי, שלעולם לא תממן עוד מכספי ציבור של האיחוד, ארגונים לא ממשלתיים המתערבים בעניינים פוליטיים ונוקטים במדיניות אנטי ישראלית. אנחנו לא מקבלים התנהגות כזאת. כרגע זה קיים, והיינו רוצים לעצור את זה", הצהיר אורבן.

"סיפרתי לראש הממשלה שהונגריה ממשיכה לתמוך בקהילה היהודית בהונגריה, כפי שעשינו בשנים האחרונות, ואחת הדוגמאות הטובות היא משחקי ׳מכבי׳, שאני מקווה שיהיו מהמשחקים המצוינים בהיסטוריה, ואני מקווה שנוכל לטפל יחד בעניין הביטחוני", סיפר אורבן

לדבריו יש 210 חברות ישראליות שפעילות בהונגריה ומספקות עבודה ל-5,500 אזרחים הונגרים. "אנחנו מסכימים שתעשיית הרכב החדשנית היא סוגיה חשובה ואנחנו נרחיב את שיתוף הפעולה בינינו בתחום, בייחוד כיוון שאנו משקיעים בתחומי הדרכה ייחודיים בהונגריה, שהם הכרחיים על מנת להתקדם בתעשייה הזאת".

לפני כן נועד נתניהו עם ראש ממשלת צ'כיה אנדריי באביש. השניים סיכמו לקיים בקרוב מפגש בין ממשלתי.

"אני באמת מאמין שבעבודה משותפת המדינות שלנו יכולות להשיג דברים נפלאים למען שני העמים שלנו, וביקורך הראשון כאן, שאני בטוח שיהיה אחד מני רבים, מהווה עדות לכך", אמר נתניהו לראש הממשלה הצ'כי.