עוצמה יהודית
עוצמה יהודיתצילום: ערוץ 7

ישיבת משא ומתן בין נציגי "עוצמה יהודית" ובין נציגי רשימת "הבית היהודי-האיחוד הלאומי" שהתקיימה היום (שלישי) התפוצצה ללא הסכמות.

לערוץ 7 נודע כי בישיבה הוצעו לנציגי "עוצמה יהודית" המקומות 5 ו-8 כבלוק טכני ברשימה מאוחדת. כמו כן הוצע ל"עוצמה" כי במידה שהרשימה תקבל שבעה מנדטים יופעל החוק הנורבגי ונציג "עוצמה" שיוצב במקום 8 יכנס לכנסת. מנגד ב"עוצמה יהודית" דרשו את מקומות 4 ו-8 או 5 ו-7 וסירבו להתפשר על דרישה זו.

במקביל פועלים בכירים בבית היהודי לסכל כל אפשרות להשגת הסכם לריצה משותפת עם מפלגת 'עוצמה יהודית' והלחץ הפנימי בתוך המפלגה בנושא זה הולך וגדל.

גורמים ברשימת "הבית היהודי-האיחוד הלאומי" ציינו הערב כי סירוב 'עוצמה יהודית' לקבל את ההצעה המעודכנת יוצר מציאות שבה לא ניתן יהיה להעביר שום הצעה לאיחוד במרכז מפלגת הבית היהודי".

לדברי אותם גורמים, "מדובר במשחקי אגו. אם רשימת 'עוצמה יהודית' תבחר שלא לקבל את ההצעה ותמשיך להתעקש האחריות לגורל גוש הימין תוטל עליה".

בעוצמה יהודית אומרים בתגובה, "התפשרנו והתפשרנו, הרבה לפנים משורת הדין, אולם בבית היהודי ובאיחוד הלאומי לא חפצים באיחוד ובניצחון הימין בבחירות, ומעדיפים להסתכן בהקמת ממשלת שמאל שתביא את אוסלו ב'. עוצמה יהודית ערוכה היטב לריצה עצמאית, ותהווה רשימה חזקה שתהיה הפתעת הבחירות".

נציין כי במהלך היום נקלע גם המו"מ עם אלי ישי למבוי סתום, לאחר שישי סירב להצעה להתחייבות לקבלת תפקיד שר תמורת הצבתו במקום לא ריאלי ברשימה, התחייבות שגובתה גם על ידי ראש הממשלה.