הפלנו את המחיצה בין הדתיים לחילוניםאלירן אהרון

בראיון לערוץ 7 מספרת חברת הכנסת שולי מועלם רפאלי (הימין החדש) על תחושותיה בימים אלה של טרום בחירות, תוך שהיא מציינת כי המתקפות והביקורות מכיוונם של אנשי 'הבית היהודי' נרגעו באחרונה עם התייצבות המפלגה והאיחוד עם 'האיחוד הלאומי'.

בדבריה הביעה תקווה ש'הבית היהודי' יוסיף ויבצע איחודים נוספים "כך שהם יצאו לדרך. אני מבינה את הכעס ואת המילים הקשות שנאמרות, אבל אני מצפה שהחברים מהבית היהודי ייפתחו לראיה רחבה יותר ולזכור שהשינוי היחיד בגושים קרה כשהימין החדש קם, מגוש ימין של 56-57 מנדטים אנחנו עומדים מאותו לילה על גוש של 62-63 מנדטים".

מועלם רפאלי אינה מקבלת את ההאשמות כאילו בגדו היא וחבריה למפלגה בציונות הדתית. "הזהות שלי היא אישה ציונית דתית והרשימה שלנו היא רשימת ימין ערכית, זה ימין החדש שמפיל מחיצות בין דתיים וחילוניים. אני לא חושבת שנפתלי בנט לא ציוני דתי ולא שמתן כהנא או אליישיב רייכנר הם לא ציונים דתיים. אנחנו אומרים שהמטרה היא לגרום לגדילת הגוש הימני ושתהיה מפלגת ימין ערכית שמפילה מחיצות בין דתיים לחילוניים".

באשר לתחושותיה לנוכח החשש שהבית היהודי והאיחוד הלאומי לא יעברו את אחוז החסימה, מביעה מועלם רפאלי אמונה בכך שאכן המפלגה המאוחדת תעבור את אחוז החסימה וככל שיחברו אליהם מפלגות נוספות כך המעבר יהיה בביטחון רב יותר. "אך טבעי שאלי ישי יהיה עם החברים שם, אבל אני לא שם ולא אתן להם עצות. אני מאחלת להם הרבה הצלחה, אנחנו חולקים את אותם ערכים של קשר למדינת ישראל וזהות יהודית".

לדבריה אין כל מגמה להביא לאיחוד עם 'עוצמה יהודית' כדי לשאוב מהמפלגה קולות, אלא היעד הוא הצגת רשימה איכותית שתהיה היחידה שתבלום את תכנית 'עסקת המאה' של דונלד טראמפ, תכנית שתכלול נסיגה משטחים.

לפי שעה לא מספרת מועלם רפאלי על מיקומה ברשימת המפלגה לכנסת, אך היא משוכנעת שמדובר ב"מקום טוב", כהגדרתה. "אני גאה להיות במפלגה הזו. צירפנו למפלגה אנשים ונשים שבאים מתחומי עשייה שונים גם בהסברה, גם בחינוך גם במשפט, בזהות יהודית וגם בעשיה חברתית, מכלל החברה הישראלית ואותה אנחנו רוצים להביא".