מוטי יוגב ונתניהו
מוטי יוגב ונתניהוצילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בשעה זו עם יו"ר מפלגת הבית היהודי הרב רפי פרץ ועם ח"כ מוטי יוגב, בניסיון לשכנע אותם להסכים ל''בלוק טכני'' עם מפלגת עוצמה יהודית.

מרכז מפלגת הבית היהודי יתכנס הערב בפתח תקווה על מנת להצביע על ההסכם לריצה משותפת עם ''עוצמה יהודית''.

בעקבות ההתפתחויות הפוליטיות, הפגישה שתוכננה מחר (חמישי) בין ראש הממשלה נתניהו והנשיא פוטין תדחה במספר ימים. השניים יקיימו מחר בבוקר שיחת טלפון ומועד הפגישה החדש ייקבע בהקדם.

מוקדם יותר הבוקר החליטו ראשי מפלגת "עוצמה יהודית" להסכים להצעת האיחוד לאומי- הבית היהודי לקבל את מקומות חמש ושמונה ברשימה המאוחדת.

"למען ארץ ישראל ולמען הציבור העצום שקורא לאיחוד בימין - כדי שלא תקום חלילה ממשלת שמאל - החליטה מפלגת עוצמה יהודית לקבל הצעה לחבירה לבית היהודי ולאיחוד הלאומי, במקומות 5 ו-8 וזאת למרות שעל פי כל הנתונים ורוב הסקרים האחרונים - מובטחים לעוצמה לפחות 4 מנדטים", אמרו ראשי המפלגה. ''בין ארץ ישראל לכבוד שלנו, אנו בוחרים בשלמות הארץ ובכינונה של ממשלת ימין".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן שהיה מעורה בפרטי המשא ומתן קורא לראשי מפלגות הימין לחתום על ההסכם וליצור בלוק טכני. ''זה הזמן להתעלות מעל כל שיקול אישי של מקום כזה לכאן או לכאן. זה הזמן לחשוב על כל התמונה, והתמונה היא שללא איחוד גם המפלגה של האיחוד הלאומי והבית היהודי לא עוברת וגם עצמה יהודית ויחד של אלי ישי לא עוברות ביחד.

"התוצאה בסקרים של רשימה אחת היא בין 7 ל-9 מנדטים, מה שהופך את המפלגה המאוחדת לכח חזק ומשפיע מאוד, והחשוב ביותר: מציל את קולות גוש הימין", אמר דגן.

הרב חיים דרוקמן, ראש ישיבת אור עציון ויו"ר מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא, קרא למרכז מפלגת הבית היהודי שיתכנס הערב (שלישי) לאשר את הריצה המשותפת עם מפלגת עוצמה יהודית.

הרב דרוקמן אמר כי על אף השקפת העולם השונה מהשקפת העולם של אנשי ''עוצמה יהודית'', יש לרוץ בבלוק טכני כדי להבטיח את כניסתם לכנסת של שלוש המפלגות יחד - הבית היהודי, האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית.

"אני מבין לפי הסקרים שהראו לי שבלי חיבורים אנחנו בספק גדול אם נקבל ארבעה מנדטים", סיפר הרב דרוקמן. "לאור זאת מי שלא מביו שחייבים חיבורים הוא מסכן את גוש הימין".

הרב דרוקמן לערוץ 7: "הבית היהודי חי"