יוסי דגן
יוסי דגןצילום: ישראל ברדוגו

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, קורא למרכז מפלגת הבית היהודי לאשר את ההסכם לריצה משותפת עם מפלגת ''עוצמה יהודית'' בבחירות לכנסת ה-21.

בשיחה עם ערוץ 7 קורא דגן ''לצאת לבחירות כגוש לאומי חזק שיוביל את מדינת ישראל לבנייה ביו"ש וחיזוק היהדות בארץ ישראל.

"היממה הקרובה תקבע אם יש סיכוי גבוה לכך שתהיה כאן ממשלת ימין או שמאל", התריע דגן, ''אני קורא, מבקש ומתחנן כאזרח המדינה וכיו"ר המועצה האזורית שומרון לאשר את ההסכם כדי שנוכל לראות את המשך הבנייה ביו"ש ולא חלילה נסיגה".

"אני יוכל לומר בצורה ברורה לחלוטין שאין פער אידיאולוגי אלא זה רק פער של מספרים ברשימה ועם עוד טיפה מאמץ אפשר לסגור את זה. אני מברך על כך שלאורך כל הלילה במגעים עם עוצמה יהודית הם התעלו על עצמם וקיבלו הצעה שהייתה נראית להם לא נכונה ולא הגונה ביחס לכוחם בסקרים אבל לטובת העניין הם התחברו, כעת מה שנשאר זו הסגירה עם אלי ישי ואני קורא לבית היהודי לאשר את המתווה".

דגן מזהיר מההשלכות של אי אישור ההסכם, "אף אחד לא זוכר היום מי היה מקום חמישי במפלגת התחיה ומי היה מקום שני של הרב לוינגר בבחירות של 92', מה שזוכרים זה את אוסלו וזה מה שעלול לקרות כעת. מצד אחד רוב העם תומך בעמדות של הציבור הלאומי ומצד שני הכל תלוי בהתעלות של מנהיגי הימין ויכולתם להתאחד כי אחרת תקום כאן ממשלת שמאל בניגוד לעמדת רוב העם".

הוא משיב על הטענות שהאיחוד עם עוצמה יהודית יבריח קולות מהבית היהודי, "גם אם זה יקרה בשוליים ומנדט יעזוב לליכוד או לבנט בסוף נקבל שניים-שלושה מנדטים שהיו הולכים לפח וזה נשאר בתוך הגוש. גם אלי ישי מחויב לערכי ארץ ישראל והוא מביא את הציבור שלו שזה בין מנדט לשניים נוספים לגוש".

דגן מדגיש כי מפלגתו של גנץ היא מפלגת שמאל לא פחות מגוש השמאל בראשות יצחק הרצוג שעמד מול הליכוד בבחירות הקודמות, "יש שם מספר אנשים לאומיים כמו בוגי יעלון וצביקה האוזר שאולי יריבו לפעמים עם גנץ, אבל בסוף כל תכלית המפלגה הזאת זה לקחת קולות מהמרכז ימין ולהעביר אותם לגוש השמאל. זו מפלגת שמאל לכל דבר ועניין וכבר שמענו את גנץ שמדבר על התנתקות נוספת".