צעדת תמיכהבמרכז עיר הבירה של אירלנדאלירן אהרון

מאה איש צעדו בעיר דבלין, בירת אירלנד, במחאה על הצעת החוק שמטרתה להחרים מוצרים מישראל שמיוצרים ביהודה ובשומרון.

בהצבעה האחרונה שנערכה בסנאט האירי בחודש נובמבר האחרון אושר החוק ברוב קולות, דבר שמהווה צעד נוסף שמקדם אותו בדרך לחקיקה. לפי הצעת החוק, יוטל קנס כספי גבוה או מאסר בפועל למי שירכוש מוצרים ישראליים מאזורי יו"ש.

את הצעדה ארגן עו"ד נתי רום – מייסד ארגון "לב העולם" הנאבק בחרם העולמי על יו"ש. באירוע צעדו מעל מאה איש, שמחו נגד הצעת החוק ביחד עם שירת "עם ישראל חי".

במהלך הצעדה הוצב דוכן של ארגון לב-העולם עם מוצרים רבים מיו"ש, ביניהם יינות ומוצרים נוספים, ומאות מהעוברים והשבים ניגשו לטעום, רכשו מהמוצרים וסיפרו על רצונם לתמוך בהתיישבות היהודית ביו"ש. רבים מהם הצטלמו עם שלטים בידיהם, עליהם נכתב: "אנחנו אזרחי אירלנד, וגם אנחנו קונים מוצרים מיהודה ושומרון".

בין האנשים הרבים שניגשו לתמוך, הגיע גם השחקן רורי קוואן האירי, ששיחק בסרטים רבים ומגיש בעצמו תוכנית טלוויזיה קומית, שהצהיר על תמיכתו בישראל ואמר כי יבוא לבקר בה בקרוב. בעבר צייץ קוואן בחשבון הטוויטר שלו כנגד ארגון "אמנסטי", וכתב: "אם היהודים בישראל רק היו יושבים בשקט ומסכימים להיהרג ולהיפגע, או רק אם ישראל הייתה נותנת לחמאס להכתיב איך ישראל צריכה להגיב – אז אולי ארגון אמנסטי היה שמח".

אחד המשתתפים בצעדה אמר: "אנחנו כאן כדי לתמוך בישראל. אנחנו אוהבים את ישראל ואנחנו אוהבים את היהודים, יש כאן כ"כ הרבה אנשים שאוהבים ותומכים בישראל. יש חברת פרלמנט אחת שדחפה למהלך הזה כנגד ישראל, וזה מעשה מאוד פופוליסטי. אנחנו נדאג להבהיר לפרלמנט שלנו שאנחנו לא רוצים את החוק הזה".

משתתף אחר בצעדה בשם בראיין סיפר שהגיע כי שהוא "תומך בישראל וביהודה ושומרון, ורוצה להראות את תמיכתו בישראל".

"יש כ"כ הרבה מקומות שבהם מתבצעים פשעים כנגד האנושות", אמר אדם נוסף שניגש להביע תמיכה. "ביוון, בטיבט ובעוד מקומות, ואף אחד לא מדבר עליהם. אני חושב שהסיבה להצעה היא אנטישמיות. אנשים שמבינים את הסיטואציה יודעים מי הצד הצודק".

עו"ד נתי רום מסר: "שמחנו לראות את התמיכה האדירה שקיבלנו מכל האנשים שצעדו ושניגשו לתמוך ולהביע את אהדתם לישראל. בימים כאלו חשוב מאוד לא להפקיר את הזירה לארגוני ה- BDS אנטישמיים, גם כאשר הם בעלי כוח והשפעה רבים, כמו שאנחנו רואים בקידום החוק באירלנד. אסור לתת להם לבצע את זממם ללא תגובה הולמת מאיתנו, ולכן בכל מקום שיפעלו כנגדנו אנחנו נהיה שם ונחזק את הבריתות האיתנות שיש לנו עם תומכי ישראל בכל העולם".