נתניהו
נתניהוTomer Neuberg/Flash90

אביב בושינסקי, מי שכיהן כיועץ התקשורת וראש המטה של בנימין נתניהו, מסביר בערוץ 7 איך צריך להתנהל קמפיין הליכוד בבחירות לכנסת ה-21.

"עד עכשיו היה יותר קל להגיד 'שמאל חלש' כשדובר רק בבני גנץ ויאיר לפיד, סוג של אותה גברת בשינוי אדרת. אני חושב שהמכה היותר קשה במקרה הזה היא הצטרפותו של גבי אשכנזי, כאן זה מקשה על נתניהו לשמור על הקו הזה של גנץ -שמאל חלש''.

בושינסקי מסביר, ''שמאל אולי עדיין אפשר לטעון כי כנראה הרוב הקולני שם הוא שמאל, אבל חלש כשיש לך שלושה רמטכ"לים במקום אחד זה יהיה הרבה יותר קשה".

לדבריו נתניהו יצטרך לתקוף את המפלגה החדשה שמבוססת על אופורטוניסטים בלי מהות, "הוא צריך כמובן להתמקד בבני גנץ. צריך להגיד שלגנץ אין כנראה יכולת מנהיגותית, עובדה שהוא מכר את המפלגה שלו והסכים לרוטציה ושמרשימה שהיו בה שלוש נשים בעשירייה הראשונה שהייתה גאוותה של הרשימה, עכשיו יש שם בקושי אחת שנראית כמו פקידה פלוגתית, סליחה על הביטוי.

''אלה הם דברים שנתניהו צריך להמשיך בהם ומעל הכול לבוא ולומר שיש פה בסך הכול מפלגה של חבר'ה אופורטוניסטים שכל מטרתה זו המפלגה להפלת נתניהו. הדבר הזה הוא שיעורר את תומכי הימין בעיקר והם לדעתי על רקע הזה ינהרו בהמוניהם להצביע לליכוד. נתניהו צריך להגיד שיש פה מטרה להפיל אותו בלי שום אג'נדה אמיתית''.

בושינסקי משבח את הלחצים של נתניהו לאיחוד עם עוצמה יהודית, "בהכירי את נתניהו הוא קיבל בחילה ובכל זאת הלך על זה כדי להרוויח את שרידותו הפוליטית. לצורך העניין זה בלוק חוסם, כמו שיש ערבים יהיו גם כהניסטים".

לסיום אומר בושינסקי כי היעד האמיתי של נתניהו הוא לגרום לכך שמפלגת כולנו וישראל ביתנו יעברו את אחוז החסימה, "ההנחה היא שבשבוע הבאה היועץ המשפטי לממשלה ייתן את ההמלצה שלו. אני מניח שחלק מהאנשים יעזבו את נתניהו, יהיה קשה להם להצביע נתניהו אם וכאשר תהיה המלצה להגיש נגדו כתבי אישום.

'''אבל אם היית שואל אותי מה יותר חשוב לנתניהו, האם מה יאמר היועץ המשפטי לממשלה או מה יהיה עתידם של ישראל ביתנו ושל כולנו, אני חושב שזה מה שיכריע, עתידן של שתי המפלגות האלה. נתניהו צריך להשקיע בשתי המפלגות הללו כדי שהן תעבורנה את אחוז החסימה ופחות במנדלבליט. וזו בעיה כי יהיו רבים שיצביעו לנתניהו כנגד מפלגת גנץ לפיד. צריכים אומנות פוליטית איך אתה מבטיח שהשניים האלה יעברו את אחוז החסימה אחרת זו פגיעה קשה בגוש וביכולת של נתניהו אם וכאשר להרכיב את הממשלה.

''יכול להיות שתהיה מין ברית אחים, לחבק את ליברמן, לחבק את כחלון, אולי להבטיח הבטחות ולעשות כנסים, לחלק תיקים עתידיים כדי להראות שהם חלק אינטגרלי משמעותי מממשלתו הבאה".