יו"ר ועדת הבחירות
יו"ר ועדת הבחירותצילום: חזקי ברוך

קבוצה של מומחים בעלי שם למשפט חוקתי שיגרה הבוקר (חמישי) מכתב ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, בעקבות ההסכמות שהושגו אתמול בין ראש הממשלה נתניהו למפלגת הבית היהודי-האיחוד הלאומי.

במכתבם טוענים המשפטנים הבכירים כי הבטחת נתניהו לשריין במקום ה-28 בליכוד מועמד מטעם רשימת הבית היהודי-האיחוד הלאומי איננה חוקית ולא ניתן לבצע אותה.

"עמדתנו המשפטית היא כי יש להכריז כי התחייבות ראש הממשלה אינה חוקית, נוגדת את תקנת הציבור והיא חסרת נפקות משפטית וכי על וועדת הבחירות לפסול את צירופו של מועמד 'הבית היהודי/האיחוד הלאומי' כחלק מרשימת הליכוד לכנסת ה-21", נאמר במכתב.

על המכתב חתומים פרופ' סוזי נבות, ד"ר הלל סומר, ד"ר רועי פלד, פרופ' אייל גרוס, ד"ר יניב רוזנאי, ד"ר מיטל פינטו, ד"ר איתי בר-סימן-טוב, ד"ר אדם שנער, ד"ר שירלי נווה, פרופ' מוחמד ותד ופרופ' ברק מדינה.

נציין כי אמש כבר הוגשה עתירה לוועדת הבחירות המרכזית על ידי עורך הדין שחר בן מאיר, בטענה כי הבטחת נתניהו סותרת את הוראת החוק הקובעת כי אדם איננו יכול להיות חבר ביותר ממפלגה אחת בו זמנית.

במקבלי עתר הבוקר ח''כ יהודה גליק לבית הדין העליון של מפלגת הליכוד בדרישה למנוע מראש הממשלה לשריין את המקום ה-28 ברשימת הליכוד עבור נציג מפלגת הבית היהודי.

''בית הדין הנכבד מתבקש להורות על ביטול השיריון שניתן ליו''ר במקום ה-28 לרשימת הליכוד, ולחילופין להבהיר כי שיריון זה נועד אך ורק לחברי הליכוד ובכל מקרה לא לגורמים במצהירים כי אינם חבר תנועת הליכוד", כתב גליק בעתירה שהוגשה באמצעות עו''ד שמחה רוטמן.

''הבקשה מוגשת כבקשה דחופה ובהולה שכן רק בעקבות פרסומים שהתפרסמו ביום 20.02.19 בדבר כוונתו של היו''ר מר בנימין נתניהו לעשות שימוש ביכולתו לשריין מועמד למקום ה-28 ברשימת הליכוד לנציג של מפלגת הבית היהודי, נוצרה העילה לבקשתו זו של חבר הכנסת יהודה גליק", נכתב.