התנגדות להסכמות. הליכוד
התנגדות להסכמות. הליכודצילום: יוני קמפינסקי

קבוצת חברי מרכז ליכוד, פעילים מרכזיים בתנועה ואנשי הליכודניקים החדשים הגישו היום (חמישי) עתירה דחופה לבית הדין של הליכוד במטרה למנוע את שיריון מועמד הבית היהודי ברשימת הליכוד לכנסת.

העתירה מכוונת נגד ההתחייבות שנתן אתמול ראש הממשלה נתניהו לראשי רשימת הבית היהודי-האיחוד הלאומי לשריין נציג מטעמם במקום 28 ברשימה בו הוא רשאי לשריין נציג מטעמו.

בין היתר נכתב בעתירה, "המשיב (יו"ר התנועה נתניהו - ח"ב) התחייב, כי אחד מחברי הכנסת שייכללו ברשימת הליכוד לכנסת יהא, הלכה למעשה, 'סוס טרויאני', מועמד מטעמה של מפלגה אחרת, אשר איננו חבר הליכוד, איננו מחויב לערכי הליכוד ואיננו צפוי לפעול בהתאם לחוקת הליכוד".

"לא זו אף זו, המשיב התחייב, כי מיד לאחר הבחירות, יותר לאותו 'סוס טרויאני', מועמד ברשימת הליכוד שהינו – הלכה למעשה – מועמד מטעמה של מפלגה אחרת לערוק משורות הסיעה לטובתה של סיעה אחרת", הוסיפו.

לדבריהם, "מדובר בהסכם אשר סותר את חוקת הליכוד ואת הדין... יתרה מכך, קשה לראות כיצד ההחלטה להעביר מושב מטעמה של הליכוד בכנסת ולוותר על חלק בלתי מבוטל מכוחה הפרלמנטרי של התנועה לטובתה של מפלגה אחרת עולה בקנה אחד עם עקרונות של טובת התנועה".

"טובת התנועה מחייבת את מיקסום והגדלת כוחה הפרלמנטרי של התנועה ולא ויתור על מושב בכנסת לו זכתה הרשימה והעברתו לידיה של מפלגה אחרת, המתחרה בה", צויין עוד בעתירה אשר הוכנה ע"י עורך דין טל סלע שמייצג את העותרים וכן על ידי גיא סלע.