איתמר בן גביר
איתמר בן גבירצילום: ערוץ 7

העיתונאית יפעת ארליך שפרשה מהתמודדות בבית היהודי, פרסמה את הטור האחרון שלה בעיתון "ידיעות אחרונות" (עד אחרי הבחירות) והתייחסה לשבוע הפוליטי של חייה.

בטור סיפרה כי במסגרת מאמציה להגביר את הייצוג הנשי במפלגה היא שוחחה עם איתמר בן גביר. "הוא הופתע. שוחחנו בידידות. שאלתי אותו האם יסכים להביא ייצוג נשי מטעם עוצמה יהודית, ושאם כך יהיה, אולי אשקול שוב את עמדתי".

"בן־גביר כמובן סירב. משום מה רק גביר כמוהו יכול לשמור בכנסת על ארץ ישראל. בן גביר התראיין בלי סוף ודחק בכולם לוותר על האגו ולהסכים לבלוק טכני. רק לוותר על האגו של עצמו שכח. כולנו שכחנו לרגע לומר לו שאם ארץ ישראל חשובה כל כך, בידו הבחירה פשוט לא לרוץ לכנסת ברשימה עצמאית. במקום לבחור בצעד הזה הוא איים על הציונות הדתית במסע מתוזמר ואגרסיבי, הכולל סקרים מוטים והטרדה המונית. מילא. זה מה שצפוי לנו, כנראה, בכנסת בשנים הקרובות", כתבה.

בטור טענה כי "הודות ללחץ שהפעילו פעילי הבית היהודי נגד החיבור לעוצמה יהודית, שוריין עוד מקום לבית היהודי בליכוד. הבית היהודי הרוויח".

ארליך הבהירה כי בניגוד לכל מיני שמועות זדוניות, כלשונה, מטעם "בכירים", העזיבה היתה החלטה שלה בעקבות השילוב של עוצמה יהודית. "בשיחה בארבע עיניים הבהרתי לרב פרץ כי לא אוכל להגן באופן ציבורי על צירוף עוצמה יהודית, ולכן ברצוני לפרוש. התרשמתי שהוא הופתע והצטער על ההחלטה. הצעתי שאהיה זו שתוצב בליכוד ובמקומי תוצב אישה נוספת, וכך יגבר הייצוג הנשי, אבל פרץ לא אימץ את הרעיון".