בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

יו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ' גינה הערב (מוצאי שבת) בתוקף את דבריו של רב קהילת הרמב"ן בירושלים הרב ד"ר בני לאו שטען בדרשה בשבת כי הצבעה לבית היהודי ולעוצמה יהודית היא בבחינת הצבעה עבור הגזענות והנאציזם.

"הרב בני לאו, שבד"כ מטיף לשמירה על גבולות השיח, שכח כנראה מה זה נאציזם ושואה. כמה תמונות מהאינטרנט מספיקות כדי להזכיר. אני מקווה שהוא יחזור בו מההשוואה הנואלת של אחים שחושבים אחרת ממנו לנאצים ימ"ש, ומהפגיעה הקשה בזכרם של הנספים ובכבודם של הניצולים. רבים רבים מהם בני משפחתי".

מפלגת הבית היהודי הגיבה לדברים ומסרה "תא״ל (במיל)הרב רפי פרץ הוא מטובי בניה של הציונות הדתית אשר הקדיש ומקדיש את כל חייו לטובת עם ישראל. יו"ר הבית היהודי גדל במעברה במשפחה מסורתית, בנה את אישיותו בבני עקיבא התגייס לקורס טייס השתחרר כמפקד טייסת, היה מחלוצי גוש קטיף, הקים את המכינה בעצמונה שם חינך דורות של מפקדים.

לאחר גירוש גוש קטיף עבר לנגב והקים את יישובו מחדש בחולות חלוצה. כעת משנקרא הרב רפי להציל את הבית הפוליטי של הציונות הדתית לאחר נטישת בנט ושקד, הוא פועל מתוך מנהיגות ואחריות לאומית. לציונות הדתית תמיד היה ותמיד יהיה רק בית אחד - הבית היהודי".

נציין כי הרב לאו הבטיח בדבריו לקהל המתפללים כי "יצא למלחמה" נגד תלמידי כהנא מ"עוצמה יהודית", וקרא לערוך השוואה בין חוקי נירנברג הנאציים לבין רעיונותיו של כהנא. הוא אף ציין בהמשך כי אם לבני קהילתו תהיה בעיה עם דבריו, הוא מוכן להתפטר ממשרתו באופן מיידי.
ההשוואה של הרב לאו
ההשוואה של הרב לאוצילום: ללא קרדיט