יקבל היתר? בנימין נתניהו
יקבל היתר? בנימין נתניהוPhoto by Tomer Neuberg/Flash90

הועדה למתן היתרים שע"י מבקר המדינה, שלחה הבוקר (ראשון) לפרקליטו של ראש הממשלה נתניהו עו"ד נבות תל -צור וליועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט את החלטתה בבקשת נתניהו.

מדובר בהחלטה שהתקבלה בעקבות בקשה "נוספת ומחודשת" לקבלת היתר לסיוע במימון הוצאות ההגנה של ראש הממשלה, ששלח עו"ד נבות תל -צור לאחר שהוועדה למתן היתרים דחתה את הבקשה הקודמת בנושא.

עו"ד נבות תל צור התבקש - כנהוג לגבי פניות לוועדה למתן היתרים - להודיע עד יום שלישי אם יש לו השגות על הוראת הוועדה לפרסם לאלתר את החלטתה באתר משרד מבקר המדינה.

עד לפרסום ההחלטה באתר המבקר חל איסור על פרסום תוכנה, אולם גורמים המעורים בפרטי הסוגייה מעריכים כי החלטה של הוועדה לאסור על נתניהו היעזרות בסיוע למימון ההגנה לא תשתנה.

נזכיר כי על פי דיווחים בתקשורת קיבל נתניהו סיוע כספי לצורך מימון ההגנה המשפטית עליו, וזאת למרות החלטת הוועדה לאסור עליו את קבלת המימון.

בליכוד תוקפים בחריפות את ההחלטה, "זאת החלטה שערורייתית וחד צדדית שמכוונת אך ורק נגד ראש הממשלה נתניהו. במטרה להקים ממשלת שמאל של לפיד-גנץ לא בוחלים בשום אמצעי, כולל לשלול מראש הממשלה נתניהו את זכותו לממן את הגנתו המשפטית, זכות בסיסית שניתנת לכל חבר כנסת אך כעת נשללת מחבר כנסת אחד שקוראים לו בנימין נתניהו. ראש הממשלה נתניהו יפנה לבג״ץ נגד ההחלטה השערורייתית הזאת".

פרקליטיו של נתניהו מסרו בתגובה כי מדובר ב"החלטה חסרת תקדים שפוגעת בעקרונות יסוד. לא יעלה על הדעת שתימנע מראש הממשלה הזכות הבסיסית להגנה משפטית שניתנת לכל חבר כנסת. נפנה לבג"ץ נגד ההחלטה השערורייתית".