הרב שטרן והרב עמאר
הרב שטרן והרב עמארצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

הרבנים הראשיים של ירושלים, הרב אריה שטרן והרב שלמה עמאר, פונים בקריאה לציבור שלא לעלות להר הבית.

"לאחרונה גברה התופעה של כניסת יהודים לשטח הר הבית, והדבר גורם למכשולות רבים ופוגע בקדושת המקום", כותבים הרבנים במכתב.

הרבנים מזכירים לציבור שהרבנים הראשיים לדורותיהם, וכן רבני ירושלים לדורותיהם אסרו כולם את הכניסה לכל שטח ההר, ושהם מצטרפים בעקבותיהם: "הרבנים הראשיים לדורותיהם, ובכללם מרנן ענקי התורה, הגאונים הראי"ה קוק, הרב יצחק ניסים, הרב איסר י. אונטרמן, הרב עובדיה יוסף, הרב אברהם שפירא והרב מרדכי אליהו, וכן רבני ירושלים לדורותיהם, ובכללם הגאונים הרב שמואל סלאנט, הגרצ"פ פראנק, הרב בצלאל ז'ולטי, הרב שלום משאש והרב יצחק קוליץ, זכר צדיקים לברכה, הזהירו תמיד את הציבור מעלות להר ונגוע בקצהו".

"הרינו מצטרפים לקודמינו, רבני עיה"ק ירושלים ת"ו, ומזהירים את הציבור כולו להימנע מכניסה לכל שטח הר הבית", ציינו הרבנים עמאר ושטרן.

הרבנים מבהירים שאיסור הכניסה הוא גם לערבים, אך העובדה שהם נכנסים לא נותנת רשות לכניסת יהודים: "מובן שאין ההר שייך לנוכרים, אך הוא הר ה' 'ובית אלוקי יעקב', ואין רשות לנוכרים ולא לישראל להיכנס אליו, גם אם איננו יכולים כרגע למנוע הנוכרים. עם זאת, אנו קוראים לממשלה ולכוחות הביטחון לעשות כל שניתן, על פי ההלכה, כדי להפסיק את חילול הקודש הנעשה בהר ציון ששמם".

הרבנים חותמים את מכתבם בקריאה לציבור להתחזק בלימוד הלכות המקדש, יחד עם השמירה על 'מורא מקדש': "אנו קוראים לציבור להתחזק בדרישת המקדש ובלימוד הלכותיו, יחד עם שמירת המורא הדרוש למקום מקדשנו. 'לא מן המקדש אתה ירא, אלא ממי שציוה על כך' ".

מתחת לחתימתו הוסיף הרב עמאר בכתב ידו: "אוי לאזנים ששומעות קלות ראש שמביאה לזלזול בחמורות כאלה".

מכתבם של הרבנים הראשיים לירושלים
מכתבם של הרבנים הראשיים לירושליםצילום: מורא מקדש