אלי ישי
אלי ישיערוץ 7

בריאיון למהדורה ראשונה בחדשות 12 מאשים השר לשעבר אלי ישי את יו"ר ש"ס אריה דרעי בטרפוד ניסיונותיו לחבור לבית היהודי וטוען שלמרות הכל - הוא יצליח לעבור את אחוז החסימה.

"אנחנו רואים גם את הסקרים הפנימיים שאנחנו עושים", אמר ישי. "אנחנו כמו הרבה מפלגות שאני זוכר אותן באפס נקודה משהו או קצת יותר ולאחר מכן מגיעים לחמישה או לשישה מנדטים".

ישי סיפר כי לבסוף החליט לוותר על ההצטרפות משום שהוצע לו רק המקום התשיעי בבית היהודי, אך הוסיף כי לדרעי היה תפקיד משמעותי בסיכול שילובו ברשימה.

"נתניהו התקשר אליי, ביום רביעי כמדומני, ואמר שדרעי הטיל וטו על החיבור ועל המינוי של שר בממשלה הבאה במסגרת החיבור עם הבית היהודי", אמר ישי. "ביבי הבין שהמצב הוא מורכב ומסובך. המשכנו במשא ומתן וראינו שזה לא יהיה שייך, מקום תשע, ושצריכים לצאת לדרך כי אנחנו שווים כמובן הרבה יותר".

ישי המשיך למתוח ביקורת על מה שהוא מכנה "השנאה והרדיפה ההזויה" מצד יו"ר ש"ס. "אני מתחיל קצת לרחם עליו", אמר ישי. "עד כמה אדם יכול לדרוף? אם לא בש"ס אז במקומות אחרים גם אתה מטיל וטו? דברים מוזרים מאוד, כן. אני ממש מרחם עליו".

עוד הוסיף ישי כי לדעתו דרעי מצוי במצב קשה, הן בסקרים והן מבחינה משפטית. "הוא מוריד את ש"ס לגבול אחוז החסימה עם ההתנהלות שלו", ישי המשיך לתקוף. "הוא זה שבעצם נמצא במצב קשה. אני מרחם עליו בהיבט המשפטי וכתב אישום. ש"ס בסכנה בגללו ולכן אנחנו מרחמים עליו. הוא ממשיך עם השנאה והרדיפה אבל עם ישראל ישפוט. אני לא בקטע הזה. לי אין שנאה, לי אין רדיפה".