תמר זנדברג
תמר זנדברגפלאש 90

יו"ר מרצ, ח''כ תמר זנדברג, אמרה בראיון לתוכנית הבחירות של i24NEWS ו"ישראל היום", כי סיעת מרצ תמליץ על בני גנץ כמועמד להרכבת הממשלה הבאה.

"אנחנו נמליץ על גנץ ואנחנו בהחלט נשאף להיות חלק מהקואליציה הזאת. שרי החינוך הכי טובים הגיעו מהמפלגה שלנו, אם תהיה לנו הזדמנות להיות במשרד החינוך במקום בנט או סמוטריץ', או הנציגים של כהנא חי, ארגון טרור שנתניהו עזר להכניס לכנסת בגינוי של אייפא"ק, זה יהיה היתרון שלנו", אמרה זנדברג.

עוד אמרה יו"ר מרצ, "אני חשבתי ביום חמישי שמרצ ומפלגת העבודה צריכות לרוץ ביחד כדי שיהיה איחוד בשמאל כמו שהיה במרכז. זה לא קרה משום שמפלגת העבודה סירבה לנצל את ההזדמנות, היא חשבה שיהיה לה יותר מוצלח לבד".

זנדברג הדגישה: "אנחנו ה-שמאל. אנחנו לא שאריות השמאל, אנחנו השמאל. אני חושבת ששלום זה חלק מאד חשוב ביותר באג'נדה שלנו כי היעדר שלום הוא האיום האמיתי להמשכיות המדינה הזאת. החתירה לשלום, אי-הטשטוש של הנושא הזה הוא עניין ליבה עבורנו.

''אנחנו רואים מפלגות ימין רבות אומרות שזה נושא בכלל לא חשוב, ולצערנו אנחנו רואים שגם חלק מהמפלגות השמאל מסכימות ונגררות אחרי רעיון זה - ואומרות 'טוב אנחנו נדבר במקום זאת על עניינים חברתיים, על המחירים בסופר', ושמים הצידה את נקודת החלוקה הכי משמעותית בפוליטיקה הישראלית".