הרב דוידוביץ' (משמאל)
הרב דוידוביץ' (משמאל)צילום: אבי אוחיון, לע''מ

רבה הראשי של מקסיקו, הרב שלמה טאוויל, סיפר הבוקר (שלישי) על תקיפת חברו הרב גבריאל דוידוביץ', רבה הראשי של הקהילה היהודית בארגנטינה.

הרב טאוויל סיפר לגלי צה''ל כי התוקפים עלו מהגג ואמרו לרב דוידוביץ' "אנחנו יודעים שאתה הרב של היהודים''. לאחר מהן היכו אותו באכזריות: ''שברו לו תשע צלעות. באשתו לא נגעו. גנבו לו הרבה חפצים וכסף מהבית".

"נולדנו יחד בארגנטינה. אני מכיר את הרב מבית הספר", המשיך הרב טאוויל. ''אחרי התקיפה הוא לא היה עדיין בטיפול נמרץ, התקשרתי ובנו ענה לי. ביקשתי לדבר איתו ושוחחתי עם הרב אולי דקה, ואז אמר שהוא חלש ושהוא לא יכול לדבר. אחרי שעתיים-שלוש הוא נכנס לטיפול נמרץ".

עוד הוסיף הרב טאוויל: "אני לא יכול להיות בטוח ב-100% שזה פשע אנטישמי, אבל ממשיכים לגלות דברים שנוגעים לפשעים כאלו, גם לפיגוע בשגרירות, ואולי יש קשר".

כאמור, האלמונים פרצו לביתו של הרב דוידוביץ' בשעה 2:00 בלילה (שעון מקומי) ותקפו אותו באכזריות. הרב דוידוביץ' סובל מחבלות חמורות ומאושפז כעת בבית החולים. אשתו של הרב הראשי היתה בבית בזמן הפריצה. תלונה הוגשה למשטרה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר ''אני שולח החלמה מהירה לרב הראשי של ארגנטינה הרב גבריאל דוידוביץ' ולרעייתו שהותקפו באכזריות פרועה. אסור לנו לתת לאנטישמיות להרים את ראשה. אני מגנה בתוקף את אירועי האנטישמיות האחרונים וקורא לקהילה הבינלאומית לפעול נגדה''.

יו״ר הכנסת יולי אדלשטיין אמר הבוקר ״‫אני מזועזע מתקיפתו של הרב הראשי בארגנטינה, הרב גבריאל דוידוביץ׳. בשבוע שעבר נפגשתי עם שגרירי מדינות אמריקה הלטינית וביקשתי מהם להעביר מסר - ישראל מדינת היהודים לא תשקוט אל מול מתקפות אנטישמיות וחובתן של הממשלות המקומיות לעקור אותן מן השורש".

רא''ל במיל' בני גנץ, ראש מפלגת "כחול לבן", מסר "אני מאחל החלמה מהירה לרב הראשי של ארגנטינה, הרב גבריאל דוידוביץ׳. אנו ניאבק באנטישמיות המרימה את ראשה בעולם בנחישות. דם יהודי אינו הפקר".