הרב חיים דרוקמן
הרב חיים דרוקמןצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

איחוד מפלגות הימין זכה לשבחים מחד ומאידך לביקורות גם בחוגי הציונות הדתית. רבים טענו שלא יוכלו להצביע למפלגה שחרטה על דגלה להמשיך את מורשתו של הרב כהנא.

ביומן ערוץ 7 התייחס ראש ישיבות בני עקיבא, הרב חיים דרוקמן, לטענות ולטעונים, ובין השאר גם לדבריו של הרב בני לאו שיוחסה לו השוואה בין מורשת הרב כהנא לחוקי נירנברג.

את דבריו פותח הרב דרוקמן בדברי שבח למהלך איחוד מפלגות הימין: "העיקר הוא, הבית היהודי עשה דבר גדול כדי למנוע איבוד של כמאה אלף קולות. זה דבר אדיר. כבר היינו בסרט הזה בתקופתו של שמיר ז"ל, היו בחירות והיו רשימות שונות ולא אזכיר את שמותיהם של מי שחלקם כבר בעולם האמת, הם יצאו בתוקף ברשימות נפרדות וכתוצאה מכך אבדו הרבה קולות וקיבלנו את הסכם אוסלו הנורא שבעטיו נהרגו יהודים, אז צריך ליפול לפח הזה שוב?".

בדבריו דוחה הרב דרוקמן את הניסיון של גורמים בציונות הדתית לראות בחבירה ל'עצמה יהודית' מהלך בלתי מוסרי בשל פערי העמדות בין המפלגות: "הכי מוסרי הוא לדאוג להצלת יהודים והשארתם בחיים ולדאוג לכך ששום יהודי לא יפונה. עברנו את גוש קטיף ואת איוולת העקירה של יהודים מביתם. קיבלנו רקטות באשקלון. לא צריך לדאוג להצלת יהודים ולמנוע את עקירתם? לכן זה מוסרי מאין כמותו גם אם הדבר לא נעים לך כל כך וגם אם אחרים יבטלו אותך. אתה עושה דבר שאתה מאמין שהוא לטובת עם ישראל

אין שום חיבור אידאולוגי אלא חיבור טכני להליכה לבחירות כדי שלא יאבדו קולות וזה מצוין. צריך להרבות קולות בעקבות המעשה האחראי הזה של הבית היהודי שהתנהג כמבוגר".

בהתייחס לדברים המיוחסים לרב בני לאו אומר הרב דרוקמן: "גם כלפי כל הביטויים שנשמעים בצורה חריפה כל כך כמו נאציזם, ביטויים מזעזעים. הרי דובר כבר לא אחת שאסור להשתמש בכל דבר ששייך לשואה. אנחנו תובעים מהנוער שלא לקרוא לשוטר וחייל נאצי. איך אפשר לומר שלהצביע לבית היהודי זה להצביע לנאציזם. זו מילה מחוסרת כל אחריות. אין מילים בפי כדי לגנות את הביטוי הזה".

"קשה לי להאמין שהרב בני לאו אמר דברים כאלה. הוא עצמו בן של ניצול שואה. אני מוקיר ואוהב אותו, אבל אני מתייחס לדברים שפורסמו בשמו ונגדם אני מתקומם. לא יכול להיות דבר כזה. יהודים זה לא נאצים. יהודים הם יהודים גם אם השקפת עולם שונה משלי. אני צריך לצאת נגד דברים שנאמרים, אבל לומר עליהם דברים שכאלה. זה לא נכון ולא מוסרי".

עוד נשאל הרב דרוקמן אם ביום שאחרי הבחירות ניתן וצריך לסכם את סוגיית האיחוד הסופי בין 'האיחוד הלאומי' ל'בית היהודי'. "זה בוודאי מתבקש. אין כל סיבה שתהיינה שתי מפלגות כאלה. אין שום הבדל ביניהן, לא מבחינה אידאולוגית ולא מבחינת האנשים שמייצגים אותן. לא ניכנס לסיבות ההיסטוריות למה כל אחית הוקמה. כיום אין לכך סיבה וצריך להתאחד".

הרב דרוקמן דוחה בדבריו את החשש שמא דווקא בגלל האיחוד עם 'עצמה' יבחר נתניהו לחבור בעת הקמת הממשלה למפלגתו של בני גנץ. "אני לא מבין בחשבונות כאלה שלא נראים לי הגיוניים. אני בהחלט מאמין שתוקם ממשלת ימין שתשמור על ארץ ישראל ותקדם את עם ישראל ואת מדינת ישראל".