הרב דוידוביץ' (משמאל)
הרב דוידוביץ' (משמאל)צילום: אבי אוחיון, לע''מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין בטלפון עם רבה הראשי של הקהילה היהודית בארגנטינה, הרב גבריאל דוידוביץ', המאושפז בבית החולים לאחר שהותקף באכזריות בביתו על רקע אנטישמי.

"התקשרתי לדרוש בשלומך ולהביע דאגה לביטחון הקהילה היהודית הגדולה כל כך שאתה מנהיג", אמר הנשיא לרב הראשי, "מדינת ישראל תעשה כל שיידרש כדי להגן על כל יהודי בכל מקום בו בחר לחיות וננקוט בכל האמצעים כדי להרחיק מעלינו כל סכנה. לא נאפשר למבקשי רעתנו לרדוף אותנו''.

הנשיא ביקש לחזק את ידיו ודרכו את רוחם של כל חברי הקהילה היהודית. "אנחנו סומכים עלייך שתתחזק ותשוב לתפקידייך המרובים כרב קהילתך ושולחים אלייך חיבוק אמיץ מעם ישראל כולו״, הוסיף ריבלין.

גם יו"ר הסוכנות היהודית יצחק הרצוג התקשר לחזק את הרב גבריאל דוידוביץ', ''גופו סובל מכאבים ושברים קשים אבל רוחו איתנה. התרשמתי מדבריו שהאירוע הוא בעל סממנים אנטישמיים מובהקים. איחלתי לו רפואה שלמה מכולנו", סיפר הרצוג. "הסוכנות היהודית תסייע לו ולקהילתו ככל שיידרש''.

הרצוג תיאר את השתלשלות התקיפה, ''נכנסו חמישה רעולי פנים לדירתו של הרב בארגנטינה, קשרו אותו ואת אשתו ותקפו אותם בכוח. כל צלעותיו נשברו והוא איבד הכרה. תחילה הסיפור הוסתר וקיבל דיווח באתר מקומי אבל עכשיו אנחנו כבר בתוך זה. מדובר באירוע חמור בצורה בלתי רגילה".