יצחק הרצוג: "הרב היה בטראומה אחרי אירוע קשה"

יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג, סיפר היום לערוץ 7 על שיחתו עם רבה של ארגנטינה, הרב גבריאל דוידוביץ', שהותקף באלימות קשה בביתו.

"דיברתי עם הרב דוידוביץ' מצאתי אותו אמיץ, גיבור עם כאבי תופת אבל עם רוח איתנה. הוא היה בטרואמה קשה אחרי אירוע קשה. הוא סיפר כיצד הוא הותקף והיה קשה לו לדבר כי הצלעות שלו שבורות. חיזקתי את ידיו והבטחתי לו שנעשה לו ברכה לרפואה שלמה, ושאני מקווה לראותו באחד מהביקורים המתוכננים בארגנטינה".

הרצוג משוכנע שמדובר בתקיפה על רקע אנטישמי לאור הדברים שאמר לו הרב דוידוביץ': "הוא מתאר מצב שבו השודדים אמרו לו, 'אתה מנהיג הקהילה אנחנו יודעים את זה. איפה הכסף' במצב כזה זה די ברור שיש פה סמנים אנטישמיים מובהקים. זה לא בא סתם. גם הרב הספרדי הותקף לפני כמה שנים. יש פה מקרה של אנטישמיות שצריך להיות מטופל".

יו"ר הסוכנות אמר כי הוא מצפה מארגנטינה שתטפל באירוע ובאווירה האנטישמית בכל כוחה: "ארגנטינה היא מדינת חוק יש שם אכיפה, יש שם משטרה ותובעים ואני בטוח שזה יטופל כדין. האתגר הגדול הוא של תופעה בינלאומית שעולה וצומחת על בסיס של רשתות חברתיות אלימות, על קיצוניים מימין ומשמאל בכל המערכות הפוליטיות, עם איסלאם קיצוני ושנאת יהודים שקיימת במקומות שונים וביחד זה מייצר קוקטייל מאוד נפיץ בעידן שהרגשות מחלחלים אצל אנשים שהם פראי אדם וזה דבר שמחייב אתגר משפטי וחינוכי".