משה כחלון
משה כחלוןצילום: אלעד מלכה

שר האוצר ויו"ר מפלגת כולנו, משה כחלון, התייחס לתוכנית השלום של ממשל טראמפ שתפורסם לאחר הבחירות ואמר כי אם הדבר תלוי בפלסטינים - לא יהיה הסדר מדיני.

"לא ראיתי את התוכנית של טראמפ אבל אין משהו שאני יודע עליו, מובנה וברור", אמר כחלון בהשקת קמפיין הבחירות של מפלגתו.

''אם זה תלוי בפלסטינים, זה לא יהיה", אמר כחלון וציין כי הוא תומך ביצירת קשרים כלכלים בין ישראל לפלסטינים. ''קשרים כלכליים כן, שיתוף פעולה ביטחוני כן, נושאים הומניטריים כן, על ויתור על גבולות 67' מפלגת כולנו תגיד לא". לדבריו, ''זו ממלכתיות, זו אחריות, זה ימין ממלכתי שפוי".

כחלון סיפר על הישגיו כשר האוצר ואמר ''מאז המהפכה ב-77' של מנחם בגין לא התרחשה מהפכה כזאת, פתאום ראו את השכבות החלשות, ראו את השכונות, את עיירות הפיתוח וראו את העוולות שנעשו לאוכלוסיות האלה.

''אנחנו ממשיכים את המהפכה של מנחם בגין. מהפכה שנותנת מקום לכל הישראלים, לתקוות לחלומות שלהם. ישראל שבה ילד הוא ילד. בין אם הוא גר בהתנחלות או במרכז הארץ. לכולם מגיע, לכל הצבעים יש מקום במפלגת כולנו. אנחנו נותנים הזדמנות שווה לכולם''.

לשאלה מדוע לא התחבר למפלגה אחרת כדי להבטיח את הצלחתו בבחירות השיב השר כחלון ''מפלגת כולנו עוסקת בחיבורים ולא עם מפלגות אחרות. החיבור שלנו זה אתם. אנחנו לא זקוקים מאף אחד לסידורי עבודה, סידור עבודה זה לטשטש את הדרך וכדי ללכת בדרך אנחנו צריכים בוחרים.

''רצנו לבד כי אנחנו מפלגה חברתית, לאומית, כלכלית, היחידה שרצה במדינת ישראל", הוסיף יו"ר כולנו. ''למה שאתחבר עם האנשים שמטשטשים את הזהות שלנו? לנו יש זהות ברורה ואנחנו לא מתכוונים לוותר על הזהות של מפלגת כולנו''.

''החיבורים שלנו הם לחיילי צה"ל, לסטודנטים, לזוגות הצעירים, למשפחות ולכל הישראלים, למדינת ישראל של מנחם בגין. מי שחושב שמה שעשינו כאן בשנים האחרונות זה מובן מאליו, חי בסרט''.

כחלון חושש שאם יפסיק בבחירות, הישגיו ירדו לטימיון. ''מי יעבוד בשביל הדור הבא? מי ידאג להם? כל מה שהשגנו נמצא בסכנה. ראינו איזה גורמים וכוחות מופעלים כדי שלא נהיה בכנסת הבאה.

''כל הפרויקטים האלה נמצאים בסכנה אם אנחנו לא נהיה שם. מי שרוצה להמר על החיים שלו ושל המשפחה שלו, בבקשה, ברצותו יוותר לעצמו או ילחם על מפלגה שנלחמת עבורו. גם במסגרת התפקיד שלי יכולתי לבחור ללכת עם החזקים. למה ללכת עם הצעירים, עם החיילים? הרבה יותר חם והרבה יותר מפרגן ללכת עם הגדולים, אבל בחרתי ללכת בדרך הקשה ולא רק הקשה אלא בדרך הנכונה.

"אין שר בממשלת ישראל שתיחזק את היחסים הכלכליים עם הרשות הפלשתינית כמוני. עשיתי את זה מדאגה לביטחון ישראל. נפגשנו, שוחחתי איתם לפעמים בערבית, ואני אומר לכם ולא בשמחה אבל ישבתי עם כולם, ואין פרטנר מדיני בצד השני ואומר לכם אדם שישב איתם שנים. גם אם יקבלו את משקלם בזהב, בעת הזאת אין פרטנר בצד השני''.