הרב דוידוביץ' (משמאל) בפגישה עם נתניהו
הרב דוידוביץ' (משמאל) בפגישה עם נתניהוצילום: אבי אוחיון, לע''מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הערב (שלישי) בטלפון עם הרב הראשי של ארגנטינה הרב גבריאל דוידוביץ', המאושפז בבית החולים לאחר שהותקף באכזריות בביתו על רקע אנטישמי.

נתניהו איחל לרב ולרעייתו החלמה מהירה ואמר, "אני רוצה קודם כל לחזק אותך בשמי ובשם כל אזרחי ישראל והיהודים באשר הם. אני מאחל לכם רפואה שלמה ושימצאו את הפושעים והרשעים האלה בהקדם האפשרי".

נציין כי על פי הדיווחים אלמונים פרצו לביתו של הרב דוידוביץ' בשעה 2:00 בלילה (שעון מקומי) ותקפו אותו באכזריות. הרב דוידוביץ' סובל מחבלות חמורות ומאושפז בבית החולים. אשתו של הרב הראשי היתה בבית בזמן הפריצה. תלונה הוגשה למשטרה המקומית.

מוקדם יותר היום התקשר נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין לרב דוידוביץ' על מנת לחזק אותו בעקבות התקיפה הקשה שעבר.

"התקשרתי לדרוש בשלומך ולהביע דאגה לביטחון הקהילה היהודית הגדולה כל כך שאתה מנהיג", אמר הנשיא לרב הראשי, "מדינת ישראל תעשה כל שיידרש כדי להגן על כל יהודי בכל מקום בו בחר לחיות וננקוט בכל האמצעים כדי להרחיק מעלינו כל סכנה. לא נאפשר למבקשי רעתנו לרדוף אותנו''.

הנשיא ביקש לחזק את ידיו ודרכו את רוחם של כל חברי הקהילה היהודית. "אנחנו סומכים עלייך שתתחזק ותשוב לתפקידייך המרובים כרב קהילתך ושולחים אלייך חיבוק אמיץ מעם ישראל כולו", הוסיף ריבלין.