"השוואת בל"ד לעוצמה יהודית מקוממת"

ח"כ אחמד טיבי מרשימת חד"ש-תע''ל רמז היום (רביעי) כי יסכים להמליץ על בני גנץ כמועמד להרכבת הממשלה רק לאחר שיקבל התחייבות שממשלת השמאל שתקום תדאג לשוויון זכויות עבור אזרחי ישראלים הערבים.

בראיון לעמית סגל בוועידת השלטון המקומי נשאל טיבי ''למה יועץ של כהנא לא יכול להיות בכנסת אבל יועץ של עראפת כן''. חבר הכנסת השיב: ''ההשוואה מקוממת. אני לא מאמין בתורת הגזע, אני חושב שיהודי שמגן על גזען שמדבר על עליונות הגזע היהודי חייב להתבייש בעצמו. אתם אומרים הרבה שהח''כים הערבי עושים הכל כדי להרוס את המדינה, אך מי שמבטיח למנות את איתמר בן גביר לחבר הוועדה למינוי שופטים עושה את העבודה לא במקומנו אלא במקומו הוא".

האם חברי כנסת שתומכים בטרור יכולים להיות לגיטימיים בכנסת ישראל?

''בהחלט. הם נבחרים ועוברים את כל המחסומים של בתי משפט וועדת בחירות, ולהשוות מיינסטרים של מיעוט לאומי עם ארגון שהוכרז כארגון טרור והוצא מחוץ לחוק על ידי ממשלת ישראל ועל ידי בתי משפט, ההשוואה לא במקום וזה כדי לצאת מהמבוכה המוסרית של מי שעושה הכל כדי לשמר את הכיסא שלו על ידי ארגון ק.ק.ק בתוך ממשלת ישראל".

אולי תודיע כאן שכדי להילחם באותה ממשלה אתה תמליץ על בני גנץ?

"אתה מת שאני אגיד את זה כדי לחסל את גנץ. לאחרונה מזמינים אותנו יותר לאולפנים כי רוצים לשמוע את ההצהרה הזאת, ועמית הוא שליח השלטון, כדי להפיל אותנו. אז אני אומר, אנחנו רוצים להפיל את הימין, אנחנו אומרים את זה בריש גלי, אבל אני עדיין לא שמעתי את הביטוי שיוויון זכויות לאזרחים הערבים מבני גנץ. לא שמעתי.

"אני גם שמעתי את יאיר לפיד אומר 'לא נשב עם הערבים'. תאר לך שבבלגיה או בצרפת פוליטיקאי בלגי או צרפתי היה אומר 'לא נשב עם היהודים'. מה היה קורה לו? אני יכול להבין שהוא יגיד 'לא נשב עם חד"ש תע"ל, או רע"מ-בל"ד', אבל עם הערבים זה נורא ואיום, זה צורם. אני קורא לפוליטיקאים היהודים לחשוב פעמיים לפני שהם מדברים".