"השוואת בל"ד לעוצמה יהודית מקוממת"

ראשי מפלגת עוצמה יהודית, ד"ר מיכאל בן ארי ועו"ד איתמר בן גביר, עתרו לוועדת הבחירות המרכזית בבקשה לפסול את הרשימות חד"ש ותע"ל, בראשות חברי הכנסת איימן עודה ואחמד טיבי מהתמודדות לכנסת ה-21.

בעתירה נכתב כי יש לפסול את הרשימה מריצה לכנסת לאור ההתבטאויות והמעשים של חברי הרשימה, ששוללים את קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ותומכים במאבק של ארגוני הטרור נגד מדינת ישראל.

כך לדוגמא, באשר לשלילת קיומה של המדינה היהודית מובאים דבריו של חבר הכנסת טיבי שאישר בערוץ הכנסת כי הוא וחבריו לא מכירים במדינת ישראל כמדינה היהודית, דבריו של טיבי לעיתון הארץ לפיהם בכוונתו לבטל את מגילת העצמאות, לשנות את הדגל וההמנון של המדינה, ולבטל את יום הזיכרון ויום העצמאות, ואף הובאו דבריו של מועמד חד"ש עופר כסיף לערוץ חיזבאללה, בו טען כי ישראל והתנועה הציונית הם אויבים.

באשר לתמיכת הרשימה בארגוני הטרור מובאים דבריו של עופר כסיף, שאמר בריאיון לאתר הארץ כי פגיעה בחיילים אינה מעשה טרור, דבריו של אחמד טיבי ולפיהם המחבלים השהידים הם לא מחבלים אלא 'שיא התפארת', הגינוי של מפלגת חד"ש להכרזת הליגה הערבית על חיזבאללה כארגון טרור, וטענותיה של חברת הכנסת עאידה תומא סלימאן לפיהם צה"ל רוצח פלסטינים בעזה בכוונה תחילה, ממשלת ישראל מבצעת טרור בעזה וכי חמאס הוא לא ארגון טרור.

ביחס לתמיכה בפיגועים נכתב בעתירה כי "חברי המשיבה חלוקים בדעותיהם האם צריך לקדם טרור נגד אזרחים חפים מפשע שגרים מחוץ לשטחי יהודה ושומרון, או רק נגד אזרחי יהודה ושומרון וחיילי צבא הגנה לישראל או רק נגד חיילי צבא הגנה לישראל".

בעוצמה יהודית מפנים לדברים של חברת הכנסת עאידה סלימאן שטענה כי האינתיפאדה היא לגיטימית, לעומתה חבר הכנסת אוסאמה סעדי שהוא "מתון יותר" והתנגד לפיגועים בתוך הקו הירוק אך תמך ברצח משפחת הנקין ובמעשי טרור ביהודה ושומרון, ולעומתם יו"ר הרשימה איימן עודה שהתנגד לפגיעה באזרחים אך טען בתוקף שהוא לא יכול לצאת נגד פגיעה בחיילים.

בעוצמה יהודית טוענים כי במקרה של רשימת חד"ש – תע"ל לא מדובר רק בהתבטאויות אלא גם במעשים אקטיביים. בעניין הזה מפנים בעוצמה יהודית לעובדה כי עודה נפגש עם אסירים רוצחי יהודים הכלואים בישראל ובין היתר עם אחמד סעדאת מתכנן רצח השר רחבעם זאבי, ועם מרוואן ברגותי עליו כתב עודה כי הוא שותף לו בעמדותיו והוא לא טרוריסט אלא לוחם חופש.

בעוצמה יהודית מפנים גם לתמיכה של עודה בעאהד תמימי ובאיסמעיל הנייה. עוד טוענים בעוצמה יהודית כי חברת הכנסת עאידה תומא סלימאן הפגינה נגד פעולות צה"ל בסוריה וסירבה לכנס דיון על חיילות בצה"ל בתפקידה כיו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה וטענה כי זה לא על סדר יומה, ומפנים גם לביקוריו של יוסף ג'בארין מחד"ש אצל ברגותי עליו כתב ג'בארין כי הוא מעודד את ברגותי "עד לסיום הכיבוש והקמת מדינה פלסטינית שבירתה העצמאית היא ירושלים".

ד"ר מיכאל בן ארי אמר כי "בימים האחרונים אנו עדים למסע צביעות נוסף מצידו של השמאל הדו פרצופי: מחד מבקשים לפסול את מי שאוהבים את חיילי צה"ל, אוהבים את המדינה ואת עם ישראל, ומנגד נאלמים דום כאשר תומכי טרור מובהקים יושבים מזה שנים רבות בכנסת ישראל. אנו מקווים שהשכל הישר יכריע ושתומכי הטרור יראו את הכנסת הבאה מבחוץ".

עו"ד איתמר בן גביר הוסיף: "מדובר באבסורד – לא ייתכן שמי שאין לו בעיה עם רצח חיילי צה"ל ועם ביטולה של המדינה היהודית ימשיך לשבת בכנסת. עוצמה יהודית תפעל לסילוקם של כל חברי הכנסת שתומכים בטרור ופועלים לביטול המדינה כמדינה יהודית".

מרשימת חד"ש-תע"ל נמסר בתגובה: "מביש שחבורת בריונים גזענים פשיסטים מעזים להעביר ביקורת על רשימות שחרטו על דגלן ערכים של שלום, שוויון וצדק, בעוד הם עצמם, חברי 'עוצמה יהודית' קוראים לטוהר הגזע, עליונות יהודית, טרנספר וטיהור אתני ממש כמו ה-KKK בארה"ב. מדובר בסך הכל בפאניקה בימין בעקבות איבוד השלטון, ויש להם סיבה לפחד. אנחנו נמשיך לעבוד למען הציבור".