אחד השעונים שנתפסו אתמול
אחד השעונים שנתפסו אתמולצילום: דוברות רשות המסים

חוקרי רשות המסים עצרו אתמול (רביעי) 6 חשודים החברים על פי החשד ברשת מאורגנת שפעלה בשנתיים האחרונות להברחת שעוני יוקרה ותכשיטים לישראל.

החשודים הובאו אתמול אחר הצהריים לבית משפט השלום בראשון לציון להארכת מעצרם. חמישה מהחשודים נעצרו למשך חמישה עד שמונה ימים ואחד שוחרר בערבות בשל נסיבות אישיות.

על פי הבקשות למעצר שהוגשו לבית המשפט, בעקבות מידע מודיעיני שהגיע לרשות המסים עלה החשד כי החשודים מנהלים מאז שנת 2017 רשת ענפה של מבריחים להברחת שעוני יוקרה דוגמת PETTEK PHILLIP ו-ROLEX.

השעונים המוברחים, המוכנסים לארץ ללא תשלום מכס כחוק, נמכרים בארץ במחירים של עשרות אלפי דולרים עד למאות אלפי דולרים, לכל שעון. פרסום השעונים, לצורך מכירתם, בוצע בשיטתיות ברשת האינטרנט, באתרים וברשתות חברתיות כגון פייסבוק ואינסטגרם.

על פי החשד מפעיל הרשת הוא תושב סביון, המוכר לרשות המסים עוד משנת 2015, מהברחות קודמות של שעוני יוקרה. השעונים והתכשיטים המוברחים נרכשו על ידו במספר מדינות והוברחו לישראל תוך שימוש בבלדרים ושווקו באמצעות חשודים נוספים ללקוחות יידועי שם בישראל וכל זאת מבלי לדווח על העסקאות לרשויות המס. האומדן הראשוני של היקף העבירות עומד על סכום של כ- 6 מיליון ש"ח לפחות.

לאחר שבוצעו פעולות איסוף מודיעיניות ע"י יחידת מודיעין של הרשות ופעולות חקירתיות סמויות, עברה החקירה אתמול לחקירה גלויה כששני מבריחים נכנסו לישראל דרך נתב"ג ועברו במסלול הירוק ללא הצהרה כשברשותם יחדיו 4 שעונים בשווי מצטבר של מאות אלפי אירו, לכל אחד מהם.

בחיפוש שנערך אתמול, בהשתתפות יחידת כלבני רשות המסים (המאומנים באיתור כספים), בביתו של החשוד המרכזי, נתפסו 4 שעוני יוקרה, תכשיטים משובצים יהלומים רבים, סכום של 480,000 ש"ח במזומן וכן 3 רכבי יוקרה כגון פרארי פורשה. בנוסף לכך, במסגרת החיפושים שנערכו הבוקר אצל יתר החשודים נתפסו עשרות שעוני יוקרה נוספים, החשודים גם הם כמוברחים, בשווי כספי נוסף של מיליוני שקלים וכן 2 רכבי יוקרה.

כל החשודים נחקרו במהלך היום במשרדי יחידת יהלום בלוד בשיתוף עם חוקרי מכס ומע"מ באר שבע וחוקרי יחידת המכס בנתב"ג. בחקירתם מסרו גרסה אשר קושרת אותם לביצוע העבירות ומחזקת את החשדות נגדם.

עו״ד רני שורץ, ממשרד ירון אלדר פלר שורץ ושות, המייצג את החשוד המרכזי בפרשה מסר בתגובה:
"מדובר בניפוח של טענות שהועלו בעבר כנגד מרשי, ונמצא שאין בהן דבר. אני בטוח שלאחר שרשויות החקירה יחשפו לתמונה במלואה, גם הם יגיעו למסקנה שאין בכך דבר".