חתונה
חתונהצילום: istock

דרוש זוג שמוכן להתחתן בחודש אדר ב'! נשמע מוזר? בשבועות האחרונים השמיניסטים שלנו היו עסוקים בדיוק במשימה מאתגרת זו.

הם ניסו למצוא זוג שרוצה להתחתן בחודש אדר. משימה ממש לא פשוטה! לאחר מאמצים רבים הם הצליחו!! נמצא זוג שעונה על הדרישות באופן מושלם. הייתה רק בעיה קטנה - הם תכננו להתחתן יותר מאוחר, אך מה לא עושים בשביל לעזור לשמיניסטים כאלו מתוקים והם הסכימו להקדים את החתונה!

זוג מדהים מהעדה האתיופית. השמיניסטים של יב"ע נר תמיד בשיתוף עם גמ"ח תורג'מן מחשמונאים עורכים להם חתונה מושלמת. בה' אדר ב', בבית המדרש של הישיבה הם יעמדו בע"ה תחת החופה אותה יערוך הרב דרוקמן שליט"א.

מדובר בתופעה! במוסדות רבים עורכים בחודש אדר חתונות חסד כאשר כל ההפקה שייכת לתלמידים. שמעתי מהרבה רכזים של ארגוני חסד שבשבועות האחרונים הטלפון לא מפסיק לצלצל ומעבר לקו ישנו שמיניסט/ית או מחנך שמינית שמשווע לזוג שמוכן לעשות עימם חסד ולהתחתן בחודש אדר.

מדי פעם אנו שומעים קולות נהי ובכי על המצב של הנוער שלנו, ונזרקות לאוויר שאלות של ייאוש: "לאן הגענו?!" "במה הנוער עסוק?!" "פעם זה לא היה כך..."

אז ברשותכם אני רוצה לספר לכם לאן הגענו: יש לנו נוער נפלא שעסוק בהתנדבות ונתינה! הם מתנדבים בקו לחיים כשיטה לחיים! נרתמים בשלווה לסייע בארגון הנפלא 'שלווה', עוזרים ב'עזר מציון' וזוכרים גם את 'זכרון מנחם'. באופן כללי הם עסוקים רוב העת – בלתת. אכן, תמונות קשות.

האמת – אני ממש מסכים ש: "פעם זה לא היה כך.." ממש לא היה כך. אני קצת נבוך כשאני נזכר בנו - לפני 30 שנה בחודש אדר בדיוק באותו גיל! גם אנו היינו מאוד עסוקים. לילה ויום העמסנו שקי חול מחוף הים על המכוניות, לטובת האירוע ה'מדהים' של הפיכת הישיבה התיכונית שלנו לחוף ים.. מתמוגגים מאושר כאשר הצלחנו ב'לילה לבן' לסגור עם בלוקים את חדר המורים (כן! חברנו את הבלוקים עם מלט חזק, ולא זכרנו שלחלק מהרמי"ם לא יהיה איך להגיע לתפילין שנשארו חסומים בחדר המורים..). בין לבין הכנו את ההצגה בה 'ירדנו' על המורים. פשוט מכונן!! (לא תלמידים אהובים! אל תלמדו מאתנו, אנחנו צריכים ללמוד מכם!!)

כן! לכאן הגענו.. היום ב"ה האנרגיות של התלמידים מושקעות במקומות כל כך יותר טובים! בישיבות ובאולפנות רבות, עסוקים בימים אלו ב'ימי חסד', בימי לימוד תורה של 'הדור קיבלוה', בחתונות ובשמחות של חסד, ובשוק פורים שאת הרווחים ממנו תורמים לעמותות חסד.

צריך פשוט להגיע למוסדות החינוך ולראות את זה בעיניים זה מפליא ומרגש!

מילה אחת טובה לצוותי ההוראה שנותנים את הפלטפורמה לכל האמור. אומר זאת בסיפור קצר: בר"ח אדר התקשר אלי יהודי ושאל אותי: "נו, כבוד הרב, הישיבה כבר הפוכה"? עניתי לו כך: פעם כשהמורים היו 'ישרים' התלמידים היו צריכים להפוך את הישיבה, היום כשהמורים 'הפוכים' התלמידים יכולים ללכת ישר.

מוסד חינוכי שמעוניין להרים פרויקט דומה מוזמן לפנות אלינו, לישיבת נר תמיד, לייעוץ מקיף בנושא.