גלעד אך: "האנרכיסטים מארגנים פציעות של חיילים"

בבית משפט השלום בירושלים מתקיים היום (חמישי) דיון על הקובלנה הפלילית שהוגשה נגד פעילי ארגון "אנרכיסטים נגד הגדר".

גלעד אך, מנכ"ל ארגון 'עד כאן', אמר לערוץ 7: "אנרכיסטים נגד הגדר זה ארגון שמארגן זריקות אבנים ופציעות של חיילים כבר 12 שנים. כ-150 חיילים נפצעו מהאירועים שהם יוזמים ואנחנו בארגון 'עד כאן' תיעדנו את הפעילות שלהם מבפנים וכרגע אנחנו מורידים את זה לפסים משפטיים במטרה שהם ישלמו את המחיר".

לירן ברוך, יו"ר פורום נכי צה"ל, הוסיף: "יש פה הזדמנות היסטורית לקובלנה פלילית ולצווי הרחקה נגד האנרכיסיטים, שכ-150 חיילים, ביניהם גם אני, נפצעו מהחימום של השטח שהם עושים אם זה במימון או בהכוונה ובפעילות. אנחנו מקווים שמבית המשפט תצא בשורה תקדימית כי המדינה, לצערי, נוקטת באוזלת יד ולא מסוגלת לטפל בתושבי הארץ שבאים ופוצעים את החיילים שלנו כל יום שישי".

נזכיר כי את הקובלנה הפלילית נגד הפעילים האנרכיסטים קובי סניץ, אילן שליף ויונתן פולק מארגון 'אנרכיסטים נגד הגדר' הגיש ארגון 'עד כאן', בשם ובשיתוף חיילי צה"ל ולוחמי מג"ב שנפגעו מהפרות הסדר שמתקיימות מדי יום שישי בנבי סאלח, בנעלין ובמקומות אחרים.

לעתירה הצטרפו שלושה חיילים שנפצעו בשנים האחרונות בהפגנות הללו, אחד מהם היה לוחם באגוז שחברו לצמד הוכה על ידי נשים פלסטיניות שניסו למנוע ממנו לעצור נער שידה אבנים לעבר כוחות הביטחון בכפר נבי צאלח.