מנדלבליט בוועדה
מנדלבליט בוועדהצילום: דוברות הכנסת, איציק הררי

מנהל מחלקת הבג"צים בפרקליטות עו"ד ענר הלמן הבהיר במכתב ששיגר אמש (רביעי) לעו"ד יוסי פוקס שעתר נגד פרסום החלטות היועמ"ש, כי כל עוד לא הוציא בג"ץ צו ביניים אין כל מניעה לפרסם את ההחלטה.

במשרד המשפטים מבהירים כי תשובה זו תקפה גם בנוגע לבקשה ששיגר הבוקר היועץ המשפטי של הליכוד, עו"ד אבי הלוי, לבג"ץ.

לקריאת המכתב לעו"ד פוקס לחצו כאן

תנועת הליכוד הגישה הבוקר לבג"ץ בקשה דחופה באמצעות היועץ המשפטי של הליכוד, עו"ד אבי הלוי, להוציא צו ביניים דחוף המורה ליועמ"ש שלא לפרסם את הודעתו בעניינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לפני הבחירות.

תנועת הליכוד הצטרפה בכך לעתירה שהגיש עו"ד יוסי פוקס המבקשת לעכב את הודעת היועמ"ש עד לאחר הבחירות, זאת בטענה שהחלטת יועמ"ש בעת הזאת – לאחר סגירת הרשימות לכנסת – היא חסר תקדים שלא נעשה מעולם בתולדות המשפט הישראלי.

מתנועת הליכוד נמסר, "הודעת היועמ"ש לממשלה על כוונתו לפרסם היום את הודעתו היא תוצאה של לחץ בריוני של השמאל בשלוש השנים האחרונות שמטרתו להפיל את ממשלת הימין ולנצח בבחירות שלא באמצעות הקלפי".

"הליכוד באמצעות היועץ המשפטי של הליכוד עו״ד אבי הלוי הצטרף הבוקר לעתירה בבג"צ נגד פרסום ההחלטה לפני הבחירות לכנסת, שאין לה תקדים בתולדות המשפט הישראלי ושהיא מהווה התערבות בוטה בבחירות", נמסר עוד.

בעתירה נאמר בין היתר, "ייתכן וכתוצאה מפרסום החלטת היועץ תקבלנה מפלגות שהינן חלק מגוש הימין התומך בראש הממשלה פחות מושבים בכנסת וזאת על אף שהחלטה זו עשויה להתהפך ב-180 מעלות כתוצאה מהשימוע שיתקיים רק לאחר הבחירות, אך יהיה זה מאוחר מדי עבור המפלגות שאיבדו ייצוג בכנסת ו\או תפקידים בממשלה שתקום, כתוצאה ישירה מהפרסום הזה".

עוד נאמר בעתירה, "המדובר במקרה חסר תקדים מאז קום המדינה, שבו תימסר 'החלטה' מסוג זה כנגד ראש ממשלה מכהן והזהירות הנדרשת והמתבקשת גדולה לעין שיעור בכל הנוגע למניעת התערבות במערכת הבחירות".