קרעי ונתניהו
קרעי ונתניהוצילום: דוברות

"ומשה יקח את האוהל ונטה לו מחוץ למחנה..."

בפרשת השבוע שקראנו, משה מחליט לצאת למעין נבצרות זמנית. המדרש מספר כי מלבד חטא העגל, משה חטף גם מ"התקשורת" באותו הדור שריננה אחריו: "והביטו אחרי משה - ראו כמה עבים שוקיו כמה צוארו שמן הכל משלנו...".

יחד עם זאת, מלמד אותנו המדרש שמנהיג צריך לעמוד איתן ולא להפקיר את ההנהגה בעיתות משבר. אמר לו הקב"ה למשה אם אתה חוזר למחנה מוטב ואם לאו יהושע בן נון יכהן תחתיך...

מדינת ישראל נמצאת בשחר של עידן חדש. סופת טורנדו השתוללה ברחבי הארץ וקיבצה ללב הסערה אנשים ונשים, לא ימין ולא שמאל, לא קפיטליסטים ולא סוציאליסטים, לא דת ולא מדינה, מן ערב רב של דעות ללא כל מכנה משותף. קורצים בעיניהם לימין ולשמאל, מוללים ברגליהם ששכבו בבוץ ומורים באצבעותיהם לכל הכיוונים בניסיון לטשטש ולעמעם דעות וערכים לכדי עיסה אחת כחולה ולבנה.

בעין הסערה, ניצב אדם בעל רקורד צבאי מרשים אך ללא כל ניסיון מדיני, מיניסטריאלי או פרלמנטרי. ההתבטאות הראשונה שלו היתה נגד מדינת הלאום של העם היהודי שזו דעה לגיטימית אבל לא בעיני המחנה הלאומי. בין שורות נאומיו ניתן ללמוד על תוכניות לנסיגות חד צדדיות בניגוד גמור ללקחי הגירוש מגוש קטיף. הוא דאג אומנם לקשט את מחנהו בעלי תאנה מהמחנה הלאומי אך מצד שני גם בכאלו שמוכנים לגוש חוסם עם הערבים ומוכנים להחזיר חלקים מהנגב ואפילו את העיר העתיקה בירושלים.

ללא ערכים ודרך וללא ניסיון פוליטי, שלטון גנץ - לפיד מועד לכישלון מוחלט שישאיר לנו את מדינת ישראל כמו אחרי סופת טורנדו.

לצערינו, היועץ המשפטי נכנע ללחץ המאסיבי שהופעל עליו בשנים האחרונות בכלל ובתקופה האחרונה בפרט. היועץ החליט להכניס את ידו לקלפי ולטרוף את הפתקים בדרך של התערבות בוטה וחסרת תקדים והגשת כתב אישום מופרך נגד ראש ממשלה מכהן חודש לפני הבחירות. החלטה המהווה עיוות מוחלט של הצדק, מניעת זכות בסיסית לשימוע לפני הבחירות והפרה יסודית של כללי הדמוקרטיה הישראלית.

בזמן קריטי שכזה, אני מתפלל שהקב"ה יתן כוח לראש הממשלה בנימין נתניהו לעמוד איתן על משמרתו ולא להפקיר את מדינת ישראל לחסדי השמאל. אני מאחל לו שייצא זך ונקי ויתקיים בו הפסוק: "כָּל כְּלִי יוּצַר עָלַיִךְ לֹא יִצְלָח וְכָל לָשׁוֹן תָּקוּם אִתָּךְ לַמִּשְׁפָּט - תַּרְשִׁיעִי". שימשיך להגן על מדינת ישראל מפני מבקשי רעתה: "תִּמְצָא יָדְךָ לְכָל אֹיְבֶיךָ יְמִינְךָ תִּמְצָא שֹׂנְאֶיךָ".

הכותב הוא מועמד ברשימת "הליכוד" לכנסת ה-21