הפגישה השבוע
הפגישה השבועצילום: דוברות

מחזיקת תיק החינוך בעיריית ירושלים, חברת מועצת העיר חגית משה, נפגשה השבוע עם הנהלת בית הספר "מים חיים" ללימוד התפתחותי רב-חושי.

בפגישה השתתפו גם עוזרת ראש העיר נטע דרעי ונציג מנהל החינוך העירוני אביב קינן, על מנת לבדוק אפשרות להכניס את המוסד למסלול ממלכתי.

"מים חיים" דוגל בשיטת הלימוד ההתפתחותית הרב-חושית, ומייצג זרם לימודי חדשני בעולם החינוך התורני. זו גישה ששמה דגש פרטני על כל תלמיד ותלמידה ומייחסת חשיבות רבה ללמידה הוליסטית, צמיחה אישית ופנימית, תיקון הנפש והמידות, תוך שימוש במגוון אומנויות ברמה גבוהה ובדרך של קדושה.

תלמוד התורה ובית החינוך נמצאים תחת מסלול מוכר שאינו רשמי המקבל תקציבים מעטים ומבקש לעבור למסלול ממלכתי.

ההורים מספרים כי מדובר בפריצת דרך בתחום החינוך התורני אלטרנטיבי שמגמת הרישום אליו עולה משמעותית בשנים האחרונות.

המקום נותן מענה לקהלים תורניים מגוונים ובו אחוז ניכר של חוזרים בתשובה שרבים מהם אומנים. אוכלוסיית החוזרים בתשובה נחשבת כיום ל'זרם יחודי בפני עצמו' בעל יכולת שילוב בין מגזרים ותחומים.

התכנית פורצת הדרך היא למעשה פיתרון לכך שתלמוד התורה ובית החינוך יהיו ממלכתיים ויוכרו על ידי המדינה, וזהו פיתרון חדשני שיוביל להכרה נוספת במסלולי לימוד שונים בחינוך הייחודי והמותאם לכל הקהלים והאוכלוסיה בירושלים.

"ההכרה תאפשר לנו להמשיך את דרכנו החינוכית בכלל המקצועות בצורה טובה ומקצועית", אומר רעי מידד מנהל בית הספר, "אנו מודים לחגית משה, נטע דרעי עוזרת ראש העיר, אביב קינן וצוות מנח"י על ההתגייסות והסיוע ומקווים שהם ימשיכו לפרוץ דרכים בנושאי החינוך בירושלים".