מיכאל בן ארי: שי ניצן מתנכל לאנשי ימין

עו"ד איתמר בן גביר, מראשי מפלגת ''עוצמה יהודית'', התייחס לציטוט שהביא הערב (חמישי) ראש הממשלה נתניהו מפסק דין של בית משפט, ולפיו פרקליט המדינה שי ניצן "הפלה אנשי ימין ועסק באכיפה בררנית נגדם״.

"למעשה ראש הממשלה מאשר את טענותינו במשך כל השנים האחרונות כי בפרקליטות התנהלו באכיפה בררנית כנגד פעילי ימין", אמר בן גביר וסיפר כי ''לצערנו שי ניצן הורה לבקש מעצרם של ילדים וילדות בהפגנות עד תום ההליכים ופעל בצורה חסרת תקדים נגד רבנים, דרש להוציא צווים מנהליים רק כנגד מתיישבים, ומנגד כאשר היה מדובר באנשי שמאל וערבים שחסמו כבישים נהג בכפפות של משי.

בן גביר הוסיף, ''אני מקווה ומאמין שבממשלה הבאה נתניהו כמי שיש לו ניסיון אישי, יפעל לשיפור יחס הפרקליטות לאזרחים, לנקיטת מדיניות שווה כלפי כלל הציבור במדינת ישראל, ולהפסקת רדיפת המתיישבים ופעילי ימין".

כאמור, ראש הממשלה אמר בנאומו הערב כי פרקליט המדינה שי ניצן ופרקליטת מיסוי וכלכלה ליאת בן ארי ''דחפו במיוחד להאשים אותי. איך אפשר שליאת בן ארי, שדחפה לפרסם דווקא עכשיו - היא זו שעצרה את החקירות נגד ציפי לבני בטענה אז שזו התערבות בבחירות. האם זה רק מקרה שבית משפט קבע שניצן הפלה אנשי ימין ועסק באכיפה בררנית נגדם?״, תהה נתניהו.

דובר משרד המשפטים הגיב לדברי נתניהו, ואמר ''ראש הממשלה ציטט מפסק דין שנתנה השופטת נאוה בכור מבית משפט השלום בכפר סבא בשנת 2015. בתיק זה הועמד אדם לדין בגין איום ברצח על פרקליט המדינה. הנאשם הורשע ודינו נגזר.

''בפסק הדין נכללה אכן קביעה כאמור. אלא שהמדינה הגישה ערעור על קביעה זו ובית המשפט המחוזי מרכז קיבל את הערעור בענין זה וביטל את הקביעה הזו. ראש הממשלה ציטט אפוא קביעה מפסק דין שגוי של בית משפט שלום שבוטלה במחוזי", טען הדובר עו"ד משה כהן.