יאיר רביבו
יאיר רביבוצילום: יגאל בוקובזה

המשנה לראש העיר לוד, נתנאל איזק (הליכוד), שיגר מכתב חריף לראש העיר יאיר רביבו שבו תהה מדוע רביבו הביע תמיכה בראש העיר טבריה רון קובי אשר לדברי איזק "רומס את השבת" ופוגע בציבור החרדי בטבריה.

''כאדם דתי וכחבר מועצת העיר אני פונה אליך בתמיהה גדולה אודות סרטון שהתפרסם בדף הפייסבוק של רון קובי ואתרי המדיה השונים, ובו אתה מצולם כאשר אתה מצהיר הצהרות תמיכה ומרעיף מחמאות רבות לרון קובי", כותב איזק לרביבו.

לדברי איזק, ראש העיר טבריה ''רומס את השבת בצורה גסה ואף טורח לפרסם זאת ברבים. במעשיו הנואשים לרייטינג מנסה רון קובי להיות חלוץ ראשי הערים המנסים בצורה פומבית לפגוע בסמל הקדוש והמאחד ביותר שיש לעם ישראל - שבת קודש האהובה שהיא מקור הברכה לעם היהודי.

''יותר מששמרו ישראל על השבת שמרה השבת על עם ישראל", הזכיר איזק במכתבו. ''בנוסף, מצלם רון קובי סרטונים מבזים על תושביה החרדים של העיר טבריה ומנסה להגחיך אותם ואת אורח חייהם. מדובר באחינו החרדים שהם חלק חשוב ובלתי נפרד מהחברה הישראלית''.

איזק מבקש מרביבו להסביר את תמיכתו ברון קובי. ''אשמח לקבל התייחסותך מדוע ראש עיר שבעירו יש פסיפס של כלל המגזרים בחברה הישראלית ורגע לפני קליטת אלפי משפחות חרדיות לשכונת אחיסמך, מפרסם תמיכה גורפת שכזאת ברון קובי שבא לסמל את המפלג ואת הרומס של קודשי ישראל''.

בסיום המכתב, איזק גם מבקר את האמירה של רביבו נגד אריה דרעי ולפיה הוא אינו צריך לכהן כשר הפנים בממשלה הבאה. "אסיים מכתבי בתמיהה נוספת אודות יציאתך הנחרצת כנגד שר הפנים אריה דרעי המייצג ציבור רחב ואיכותי המתגורר בעיר לוד..

''בסרטון אמרת כי צריך ששר הפנים הבא לא יהיה ממפלגת ש''ס. איני יודע מי יהיה שר הפנים הבא ולאיזו מפלגה ישתייך אך לצאת כך כנגד שר הפנים הנוכחי שהוא ללא ספק אחד הטובים שידעה מדינת ישראל - הן בצד במקצועי והן בצד החברתי, היא אמירה שאינה ראויה בעיניי'', כך איזק.

ראש העיר לוד יאיר רביבו מסר בתגובה: מדובר בסילוף דברים מגמתי. כפי שניתן לראות מהסרטון השני, ברור שאינני תומך בחילולי השבת ובקודשי ישראל.
זאת ועוד, לצד הגרעין התורני הגדול ביותר בארץ שמשמשיך לפרוח ולגדול כל העת, אלפי המשפחות החרדיות שמאכלסות את לוד בשנים האחרונות, לצד הקמת מוסדות תורה רבים ופעילות מיוחדת לקידום התושב החרדי, יעידו כאלף עדים על דאגתי לציבור החרדי היקר לליבי, ולצרכיו.