איילת שקד
איילת שקדצילום: ישראל ברדוגו

העיתונאי חגי הוברמן, עורך העיתון 'מצב הרוח', מנתח את הסקרים שפורסמו הבוקר (שישי) ולפיהם מפלגת "הימין החדש" ורשימת "איחוד מפלגות הימין" מקבלות מספר מנדטים גבוה יותר.

''עכשיו ברור שהפרישה של בנט ושקד הצילה את שלטון הימין. שתי המפלגות גם יחד מביאות לפחות 15 מנדטים - לפי חלק מהסקרים אפילו יותר מכך - לעומת 8 לבית היהודי בכנסת היוצאת. אני שמח בשביל שתי המפלגות, וממש לא אכפת לי מי מהשתיים גדולה יותר", כתב הוברמן.

לפי סקר המנדטים שנערך עבור "ישראל היום" ו־i24NEWS, מפלגת כחול לבן של גנץ ולפיד זוכה ל־38 מנדטים והליכוד זוכה ל־29 מנדטים. את הסקר ערך מכון "מאגר מוחות" לפני פרסום החלטת היועמ"ש בענייני תיקי ראש הממשלה.

איחוד מפלגות הימין היא הרשימה השלישית בגודלה עם 9 מנדטים, ואחריה הימין החדש של בנט ושקד עם 8 מנדטים.

העבודה והרשימה הערבית של אחמד טיבי עם 7 מנדטים כל אחת ואחריהן ש"ס, יהדות התורה ומרצ עם 6 מנדטים כל אחת. כחלון מתנדנד על אחוז החסימה עם ארבעה מנדטים.

ישראל ביתנו וגשר של אורלי לוי לא עוברות את אחוז החסימה וזוכות ל־2% מהקולות. מפלגת זהות של פייגלין לא עוברת גם כן, אך זוכה ל־3%.

על פי תוצאות הסקר, בני גנץ ולפיד אמנם פותחים פער משמעותי מהליכוד, אך עדיין לא מצליחים להרכיב ממשלה שכן גוש הימין עדיין גדול מגוש השמאל. כך לדוגמה, גנץ עם מפלגת העבודה, מרצ ואפילו כחלון מגיעים רק ל־55 מנדטים. לעומת זאת, גוש הימין (עם כחלון) מגיע ל־62 מנדטים.

שקד וברקת מגישות את הרשימות