"איפה היה נתניהו"? שמחה רוטמן.
"איפה היה נתניהו"? שמחה רוטמן.צילום: באדיבות המצולם

הרבה דיו נשפך מאז פרסם היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט את החלטתו בתיקי נתניהו לפני שלושה ימים.

בפוסט שפרסם בפייסבוק מגיב עו"ד שמחה רוטמן, העוסק בתחומי המשפט הציבורי והחוקתי, לטענותיו של ראש הממשלה נתניהו על מסע רדיפה המתנהל נגדו.

"אני מאמין לנתניהו" פותח רוטמן, "אני מאמין לו שלא היה כלום. אני מקווה גם שלא יהיה כלום. אני מאמין לו שהשמאל והתקשורת רודפים אותו. אני מאמין לו שלהאשים אותו בקבלת סיקור אוהד זו בדיחה עצובה. אני מאמין לו שהוא חוטף את כל הרעל הזה, באשמה אחת ויחידה. אשמת היותו ראש הממשלה הטוב ביותר שהיה אי פעם למדינת ישראל, שאין שום יריב פוליטי שמשתווה לו ויכול לנצח אותו בקלפי על בסיס הישגיו ומעשיו".

רוטמן ממשיך, "אני מאמין גם בחזקת החפות, ושאסור להתייחס לאדם כפושע על בסיס חקירות משטרה או כתב אישום. פרסום החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה ביום חמישי הוכיח עד כמה חשוב לחכות. על פי המשטרה והפרקליטות, נתניהו קיבל שוחד בשתי פרשיות, אך למעשה חשדות השוחד הללו אפילו לא הבשילו לכתב אישום".

"אבל ביום חמישי האחרון, לא הוגש כתב אישום בכפוף לשימוע", קובע רוטמן, "ביום חמישי האחרון, ראש ממשלת ישראל חטף הרשעה חלוטה, ללא אפשרות ערעור ובהליך מזורז ביותר, בו גם התובע, גם העד המרכזי וגם השופט היו אותו אדם, בנימין נתניהו".

רוטמן מסביר את דבריו, "נתניהו דיבר על מערכת משפט שתופרת תיקים ואף הביא דוגמאות. יעקב נאמן, אביגדור קהלני ורפאל איתן. אני מאמין לנתניהו. נתניהו דיבר על פרקליט מדינה שנקבע לגביו בבית משפט שהוא פועל באופן בררני מסיבות אידיאולוגיות. אני מאמין לנתניהו. נתניהו דיבר על משטרה ופרקליטות, שמקיימות מערכות קשרים מסועפות עם אנשי תקשורת בהדלפות בלתי פוסקות לצורך סיכול ממוקד של נבחרי ציבור. אני מאמין לנתניהו. נתניהו דיבר על תקשורת מוטה ועויינת, שפועלת נגד רצונם ודעתם של מרבית הציבור בישראל, עם סדר יום משלה. אני מאמין לנתניהו".

"ובגלל שאני מאמין לנתניהו" אומר רוטמן, "אני מקבל בהכנעה את ההרשעה המהדהדת שהוא העניק לעצמו. תפירת התיק ליעקב נאמן התרחשה בקדנציה הראשונה של נתניהו, לפני יותר מ-20 שנה. ברוב התקופה הזו נתניהו היה ראש ממשלה. איפה היה נתניהו"?

רוטמן ממשיך ושואל, "קביעת בית המשפט ביחס לשי ניצן עסקה באירועים שהתרחשו ב-2009. הטענות על אכיפה מפלה כנגד אנשי ימין לא התחילו אז. בימין זעקו שנים על צוותים מיוחדים במשרד המשפטים שיצרו אכיפה בררנית נגד מתיישבים ביהודה ושומרון. הטענות היו ידועות כאשר ממשלת ישראל, בראשות נתניהו מינתה את שי ניצן לפרקליט המדינה בשנת 2013. איפה היה נתניהו?

שוק התקשורת בישראל רווי בחסמים של חקיקה ורגולציה שמעניקים לקבוצה קטנה את המיקרופון על חשבון כולנו. המציאות הזו קיימת שנים רבות, ומי שלמעשה שבר את המונופול של השמאל על התקשורת היה ערוץ 7. בית המשפט העליון ביטל את החוק שהכשיר את שידורי ערוץ 7, אולם נתניהו עמד כחומה בצורה לשמור על סמכויותיו של בית המשפט העליון, כדי שגם להבא תישמר התקשורת לקבוצה קטנה וסגורה" מאשים רוטמן, וממשיך, "בית המשפט העליון כמובן לא אכזב, ובתורו שמר גם על תאגיד השידור מפני פיצול, וגם ידע לבטל את זכייתו של ערוץ 20 במכרז להפעלת ערוץ הכנסת. איפה היה נתניהו"?

רוטמן מספר מה לטענתו מאיים על מדינת ישראל, "אני מאמין לנתניהו, ויודע שהוא הוביל את מדינת ישראל לפריחה כלכלית ומדינית שמעולם לא הייתה לה. אני מאמין לנתניהו, שהשילוב המסוכן שמאפשר תפירת תיקים, סיכול ממוקד של ראש ממשלה וביטול רצון הבוחר, בפרקליטות, במשטרה, בתקשורת ובמערכת המשפט, קיים ומאיים על מדינת ישראל. אני מאמין לנתניהו, שהוא לא הצליח עד היום להתמודד איתו, ואין לי שום אינדיקציה שהיכולת שלו לעשות זאת תשתפר כשכל צעד שלו לכיוון יתפרש כמלחמה אישית של נאשם הנאבק על חפותו" קובע רוטמן.

"ולכן", מסכם רוטמן, "במערכת הבחירות הזו אצביע למי שיתחייב לי שאך ורק נתניהו, האשף המדיני והכלכלי, יומלץ על ידו לראשות הממשלה. אבל רק למי שיתחייב לי שלא ייכנס לממשלה ללא תוכנית מפורטת לתיקון מערכת המשפט ולשחרור שוק התקשורת. אני מאמין לנתניהו, ולכן אתן את הכח למפלגות בגוש הימין, שיתחייבו לשחרר את מדינת ישראל מאחיזת החנק של המערכות הלא-נבחרות ששולטות על חיינו", תוקף רוטמן, וחותם, "כי נתניהו לא מסוגל".