נתניהו: נמשיך לפעול נגד האירנים

ראש הממשלה בנימין נתניהו פתח הבוקר (ראשון) את ישיבת הממשלה השבועית בהשתתפות בצערו של שר התחבורה ישראל כץ בעקבות פטירת אמו, מלכה כץ.

נתניהו סיפר, "הכרתי אותה, היא היתה אשה מרשימה מאוד. מלכה כץ עברה שבעה מחנות השמדה, עלתה לארץ ישראל, הקימה בית ומשפחה לתפארת, משפחה שספוגה באהבת הארץ ואהבת העם ונטועה עמוק במורשת שלנו".

לאחר מכן דיווח נתניהו על פגישתו עם נשיא סוריה פוטין בשבוע שעבר, "בשבוע שעבר נפגשתי עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במוסקבה. כפי שהבטחתי, עיקר הדיונים בינינו היה ההתבססות האיראנית בסוריה. אני הבהרתי לו שישראל לא תאפשר התבססות איראנית בסוריה והבהרתי חד משמעית שישראל תמשיך לפעול נגדה".

נתניהו הדגיש כי המנהיגים סיכמו על המשך התיאום הביטחוני בין הצבאות, "הנשיא פוטין ואני הסכמנו על יעד משותף. הוצאתם מסוריה של הכוחות הזרים שהגיעו לסוריה לאחר פרוץ מלחמת האזרחים. סיכמנו להקים צוות משותף שיפעל לקדם את המטרה הזו יחד עם גורמים אחרים".

ראש הממשלה סיפר גם כי הזמין את נשיא רוסיה לחנוכת האנדרטה לזכר הרוגי המצור על לנינגרד ופוטין נענה להזמנה, "זה לא דבר של מה שבכך שיש לנו קשרים כל כך עוצמתיים וכל כך טובים עם מנהיגי המעצמות בעולם. הקשרים הללו חשובים לביטחון ישראל".