בנימין נתניהו
בנימין נתניהוצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המשפטן וחבר הכנסת לשעבר מיכאל קליינר, משוכנע כי תיקי 2000- ו-4000 לא יעמדו במבחן השימוע, והיועמ"ש יחזור בו מהכוונה להעמיד לדין את ראש הממשלה נתניהו.

בשיחה עם ערוץ 7 אמר קליינר, ''השאלה היא האם לוקחים את יחסי תקשורת-אנשי ציבור לתוך המישור הפלילי באופן חוסר תקדים ויוצרים על הגב של ראש הממשלה תקדים עולמי שאם נלך לפיו כל ראש עיר יואשם בשוחד. כל עיר שלו יש בה מקומון שממומן על ידי העירייה ולא כותב נגד ראש העיר אלא רק דברים חיוביים על פועלה של העירייה והעירייה נותנת לו הרבה מאוד פרסומים, לפי אמת המידה של תיק 4000 אין כמעט ראש עיר בארץ שאי אפשר להעמיד אותו לדין על שוחד והפרת אמונים".

לדבריו יחסי תקשורת ופוליטיקה מעולם לא נבחנו בצורה כזאת, "מעולם לא הועמד בארץ ובעולם מישהו לדין על זה. כל יחסי פוליטיקה-תקשורת מבוססים בחלקם על ידיעות תמורת כיסוי אוהד או אולי מתן סקופים ואז אתה מקבל כיסוי אוהד ויש לך דובר שעומד על זה שלא ישכחו את הקרדיט והתמונה.

"מי שמכיר את יחסי תקשורת-פוליטיקה יודע את זה. יש דוברים שכותבים למקומונים ראיונות שלמים והמקומון מפרסם", הוא מספר.

קליינר טוען כי המלצות היועץ המפטי לממשלה מנותקות מהרקע לדברים, "צריך לראות את כל הרקע של עיתונות עוינת נגד ראש הממשלה והליכוד בכל השנים, ובא שלדון אדלסון ואמר 'אני רוצה עיתון חזק שפעם אחת גם ישמיע את האידך גיסא ושיהיה כאן איזון'. היות וישראל היום מחולק בחינם בא נוני מוזס ואמר 'תשמע בואו נמצא איזון'. הוא ישב עם ראש הממשלה וזה לגיטימי. 42 חברי כנסת חתמו על חוק ישראל היום וחלקם קיבלו כיסוי חיובי, מדוע אותם לא העמידו אותם לדין?".

הוא מצטער על כך שמערכת הבחירות הקרובה לא תעסוק בשאלות המהותיות, "חשבתי שלא צריך לפרסם את ההמלצות בתקופה הזאת כדי שהויכוח הציבורי יהיה על ענייני מהות, על ביטחון, מדיניות, כלכלה. פרסום ההמלצות הופך את זה לנושא המרכזי בבחירות ובשבועות הקרובים יהיה דיון מול חבר מושבעים של שישה מיליון בוחרים שיכריעו האם יש כאן אשמה או לא. אני חושב שתיקי 2000 4000 וגם 1000 שהוא בכל זאת עם כל הדברים הלא יפים שיש שם, בסופו של דבר אלה דברים קטנים.

''מדינת ישראל היתה יכולה לממן סיגרים וגלידת פיסטוק ואם צריך גם שמפניה כמו שמדינת ישראל ודאי מימנה את כוסות הויסקי שהוסבו לכוסות תה של יצחק רבין. אני מעדיף את נתניהו על פני אדם שלא היה לו ניסיון אפילו של יום אחד בתור ח"כ או שר שאין לו בכלל מושג איך מנהלים מערכת פוליטית, מנהלית, וגם במערכות הקודמות שהוא ניהל הוא לא הוכיח שהוא משהו מעל בינוני פלוס".