בן דהן בכרם רעים
בן דהן בכרם רעיםצילום: דוברות

ביום שני האחרון התקיים ביישוב כרם רעים סיור וטקס הוקרה לסגן שר הביטחון היוצא, חה"כ הרב אלי בן דהן, על פועלו למען הסדרת היישוב והרחבתו.

רק לפני שנתיים היישוב "כרם רעים" היו רק כמה קרוואנים ללא תב"ע וללא אישורי תכנון אשר ארגוני השמאל פועלים כל העת נגדו בערכאות המשפטיות השונות. בשנתיים האחרונות הוגשו נגדם עתירות שונות על מנת למנוע את ההתבססות בקרקע.

סגן השר בן דהן יחד עם הגורמים השונים במשרד הביטחון ובצה"ל (יועמ"ש איו"ש) פעלו להביא לדחיית העתירה. לבסוף עתירה זו נדחתה – ובשל כך אושרה תב"ע ליישוב. סגן השר גם פעל לקדם את מרכיבי הביטחון ביישוב וכן אושר בעת האחרונה תקן רבש"ץ ליישוב.

במהלך הביקור בחן סגן השר מקרוב את התקדמות המואצת של הבניה בישוב – הכוללת את סיום שלב א' ובו 52 יחידות דיור והתחלת שלב ב' הכולל 135 יחידות דיור, כמו גם את התקדמות ביצוע פרויקט מרכיבי הבטחון הכוללים מערכות התרעה מתקדמות.

מזכירות הישוב הודתה לסגן השר ולראש המטה שי נתן על סיוע משמעותי מאוד בצמתים קריטיות לישוב בשלבי ההקמה והבניה הראשוניים, הן בהיבטים ההתיישבותיים והן בהיבטים הביטחוניים והעניקה להם תעודת הוקרה בה נכתב: "לידידנו היקר סגן שר הבטחון, ח"כ הרב אלי בן דהן -בהוקרה והערכה גדולה על שותפותך האיתנה בבניין ארצנו האהובה בצניעות מסירות ועשיה רבה! בית כרם רעים."

דובי גרינפלד אשר הוביל את הסיור עם סגן השר אמר בטקס ההוקרה: "אנו מאחלים לעם ישראל כולו ולהתיישבות בכל מדינת ישראל שסגן השר ימשיך לשרת במסירות את עם ישראל כולו עוד שנים רבות כחלק מכנסת ישראל והרשות המבצעת/ממשלה, כמו שהיטיב לעשות במסירות ונחישות בשתי הקדנציות האחרונות".