ענק הסאונד
ענק הסאונדצילום: מרכז הסאונד

ראיון אישי עם חיים יובל, מנהל מחלקת הגברה ב"ענק הסאונד"

תחום ההגברה הוא עולם עצום בפני עצמו, קיימים היום מאות דגמים שונים של מערכות הגברה, מספר לא מצומצם של חברות ציוד הגברה וכל יום מתווספות עוד ועוד חברות חדשות. כדי לעשות לכם קצת סדר בבלאגן אם אתם לקראת אירוע או לקראת רכישה של מערכת הגברה, החלטנו לראיין את מנהל מחלקת הגברה ב"ענק הסאונד".

השאלה הראשונה שכל לקוח פוטנציאלי רוצה לדעת הוא, האם יש הבדל כל כך משמעותי בין מערכות ההגברה השונות?

יש מערכות הגברה שבאמת השוני בין אחת לשניה קטן, לעיתים משמעותי ולעיתים לא. מצד אחד יש מערכות הגברה מקצועיות, לשימוש מקצועי, ומאידך ישנם מערכות הגברה פשוטות וזולות לשימוש ביתי, בנוסף, לדוגמא, ישנן בידוריות מקצועיות, וישנן בידוריות קריוקי. בבידוריות המקצועיות לא ניתן להשיג את אותה התוצאה שנשיג מבידורית המיועדת לקריוקי.

אז למה יש את שני הסוגים אם אפשר להשיג את אותה התוצאה בשניהם?

כדי להוזיל עלויות ללקוח. אם המטרה העיקרית של הלקוח היא קריוקי, אז יש לו את האפשרות לרכוש בידורית קריוקי שהיא בדרך כלל יותר זולה מהבידוריות המקצועיות.

תן לנו דוגמא למערכת הגברה מקצועיות?

כדי לענות על השאלה, אני חייב להבהיר שמערכת הגברה מורכבת ממספר אלמנטים, כאשר כל יצרן מתמחה בחלק מסוים. אם נעשה אנלוגייה מעולם הרכב, שים לב שבמרצדס או BMW ישנן צמיגים של יצרן אחר, לדוגמא מישלין, ומערכת הסאונד היא בכלל של פיוניר.

כך בתחום ההגברה, חברה אחת מתמחה במיקסרים (ברינגר, ימהה ), וחברה אחרת מתמחה במיקרופונים (SHURE, TRX Audio) וחברה שלישית מתמחה ברמקולים וכן על זה הדרך..

אני רוצה לדבר קצת על תחום ההגברה הניידת, יש בידוריות קריוקי גם בחנויות שלא מתמחות במוצרי סאונד והגברה, והמחירים נמוכים.

נכון, היום אפשרות למצוא בידוריות שונות ומוצרי הגברה שונים גם בתחנות דלק ובחנויות שונות. אני לא ממליץ על רכישה כזאת, הרכישה היא לא אחראית, הרכיבים של המוצר שונים לחלוטין אחד מהשני, והמוצרים ברמה נמוכה ומתקלקלים מהר. גם לרוב גם אין עליהם אחריות יצרן.

אם הגעתם להחלטה שאתם רוצים לרכוש מערכת הגברה, אז תבחרו מקום מקצועי, שיכול להעניק לכם ליווי מקצועי, ידע מקצועי, ובעצם לתת לכם את כל הכלים הדרושים לפני רכישה כזאת.

מלבד הבידוריות, יש הבדלים משמעותיים בין שאר מערכות ההגברה?

כמובן, קח לדוגמא את המדונות ואת המיקרופונים האלחוטיים. ההבדל בולט לעין, המדונות מתאימות לאלה שצריכים לנוע בחופשיות בזמן שהם מרצים. מצד שני, המיקרופונים מתאימים לטקסים, לבמות ומקומות דומים.

לאילו צריכים מתאים ציוד ההגברה?

ציוד ההגברה יכול להתאים לטקסים, לאנשים הפרטיים, למוסדות שונים, לכל מי שנחוץ לו להגביר את הקול במקום בו הוא נמצא. גם המגפון הוא ציוד הגברה והוא נמצא באמצע הרחוב לרוב.

יש פעמים בהם הלקוח צריך את המוצר הספציפי לפרק זמן קצר ולא מעוניין להוציא הוצאה כספית גבוהה, יש לכם פתרון לבעיה הזאת?

הלקוח צריך לחשוב עם עצמו אם יהיה לי שימושים נוספים בעתיד מאותו המוצר. אם כן, הוא יכול לראות בהשקעה הזאת כהשקעה לטווח הארוך. אם אין ללקוח שימושים נוספים והוא צריך את אותה מערכת ההגברה לשימוש חד פעמי, הוא תמיד יכול להיעזר בשירות שלנו. אנחנו גם נותנים אופציה ללקוח לשכור את המוצר אותו הם צריכים. חשוב לדעת, גם כאשר הלקוח רק משכיר מאיתנו את המוצר, עליו לשמור על המוצר באותו אופן שהיה שומר אם רכש אותו. המוצרים שאנחנו נותנים הם כחדשים ויקרים. כדאי להימנע מקנסות מיותרים.

במכללה שלמדתי תקשורת, אחד המרצים, היה משתמש במגבר אישי אשר ישב לו על החגורה עם מיקרופון מדונה

נגעת בנקודה מאוד מעניינת.

למוצר זה קוראים "חגורת הגברה", חגורת הגברה כוללת מיקרופון מדונה ומגבר אישי קטן, אליו מתחבר מיקרופון מדונה. בשנים האחרונות גוברת המודעות של האנשים לשמור על מיתרי הקול, בין אם זה מרצה או מדריך טיולים, ובפרט מורה אשר מתעסקים עם ילדים, ושיעור השחיקה גבוה, וזה מביא אותם למצבים של איבוד הקול. מוצר זה פותר את הבעיה בצורה טובה.

תחום זה מאוד התפתח בשנים האחרונות, וקיימים חגורות הגברה רגילות לצד חגורות הגברה אלחוטיות, ואנו מובילים את הקטגורייה בישראל, עם למעלה מ-25 דגמי חגורת הגברה, אותם אנו מייבאים ומשווקים.

איפה אפשר למצוא את הסניפים שלכם?

הסניפים שלנו ממוקמים בפריסה ארצית, תוכל למצוא את הסניפים שלנו ברמת גן, חיפה, ירושלים ובקרוב גם בראשון לציון. יש לנו גם שירותי משלוחים, כך שאם הלקוח גר רחוק או לא נייד הוא יכול להיעזר בנו.

יש עוד דברים שתרצה לומר ללקוחות שקוראים את זה?

ציוד הגברה הוא ציוד עדין לרוב, שמרו על המוצר אותו רכשתם בקפידה. הימנעו ממגע עם מים, נקו אותו ואל תנתקו מהחשמל בצורה פתאומית, אלא כבו את המכשיר תחילה ואז. גם כאשר אתם מתניידים עם המוצר, שמרו עליו מפני מכות בזמן הנסיעה וכדומה… את המוצרים רכשו ממקום מוסמך שיכול באמת להעניק לכם ביטחון בזמן הרכישה, לא פעם מגיעים אלינו ללקוחות שבאים לקנייה שנייה לאחר שרכשו מוצר ממקום לא מקצועי והמוצר היה פגום. תוכלו להתקשר אלינו לכל שאלה שיש לכם, אני ושאר העובדים בסניף נשמח לקבל אתכם ולייעץ לכם, עם חיוך על הפנים.