ראיון: מתן כהנא, הימין החדשאלירן אהרון

בראיון לערוץ 7 מספר מתן כהנא, מועמד לכנסת מטעם 'הימין החדש', על הגורמים שהובילו אותו לבחור בזירה הפוליטית לאחר תרומה ארוכת שנים בתחומי ביטחון, חינוך וחברה.

"הניסיון הפיקודי והניהולי במסגרות מאתגרות וגדולות שם אותי מוכן לעשות דברים משמעותיים גם בכנסת", אומר כהנא ומספר כי מגוון תחומים מעניינים אותו ובהם כלכלה חופשית, חברה, רווחה וחינוך, אם כי בשלב זה הוא אינו ממהר לתפור חליפות ולהגדיר יעדים אישיים בכנסת הבאה, אלא להתמקד בהישג משמעותי במערכת הבחירות.

"אנחנו מבינים שהבחירות הקרובות הן משאל עם על תכנית טראמפ, האם תהיה מדינה פלשתינית על כביש שש שתאיים על נתב"ג, האם גנץ ונתניהו יבלמו אותה?", שואל כהנא ומזכיר את פניותיו של ראש הממשלה בעבר למפלגות השמאל מיד לאחר מערכות הבחירות הקודמות, צעד שעשוי להיבלם רק אם מפלגתו תהיה חזקה וגדולה דיה כדי להיות משמעותית בקואליציה הבאה.

על מפלגת 'כחול לבן' הכוללת בתוכה אנשי ימין ושמאל התבקש כהנא להעריך כיצד יתקבלו בה החלטות, והוא מצדד בשאלה ומציין כי אמנם זו מפלגת שמאל, אך שוב ושוב מנופפים שם בשלושת אנשי הימין שבה בעוד אלון שוסטר, יעל גרמן ואחרים מחזיקים בעמדות שמאל קיצוניות. עוד הוא מזכיר את השמאל הכלכלי שאותו מייצג אבי ניסנקורן בצמרת המפלגה.

לטעמו ולהערכתו העובדה שגוש חוסם שמאלי לא יהיה ללא תמיכת הערבים מובילה לכך שרק נתניהו הוא שיוכל להרכיב את הממשלה הבאה.

על חקירות נתניהו אומר כהנא כי מפלגתו ממתינה לשמוע את הכרעת היועמ"ש רק אחרי שימוע וכל עוד לא התקבלה הכרעה שכזו הוא המועמד של 'הימין החדש' לראשות הממשלה.

בדבריו מקפיד כהנא לציין כי אמנם מפלגתו היא מפלגת ימין ברור, אך עם זאת הם אינם רואים במונח 'שמאל' מילה גסה או ביטוי לבוגדנות וחוסר פטריוטיות, אלא מדובר בעמדה לגיטימית של רבים מחבריו הן מהשירות הצבאי והם ברמה האישית.