השר וקנין
השר וקניןצילום: דוברות

המשרד לשירותי דת סיכם את שנת 2018 עם שלל הישגים ופעילות אינטנסיבית בתחומי הדת וחושף נתונים מעודדים.

מעיון בנתונים שמפרסם היום המשרד לשירותי דת, עולה כי שנת 2018 הייתה שנה פורצת דרך בתחום העירובין וההשקעה בתשתיות שלהם.

כך, בהשוואה לשנה אשתקד בה עמד תקציב העירובין על חצי מיליון שקלים בלבד, בשנת 2018 היקף התקציב גדל במידה ניכרת ועמד על 4.8 מיליון שקלים. מדובר בפעילות מאומצת של המשרד לשירותי דת במטרה לספק את צרכי העירובין בערי ישראל.

לצד החידוש שהחל השנה בתחומי העירובין, מסכם המשרד שנה של פעילות מקיפה בשירותי הדת והשקעה בבנייה ושיפוץ של מקוואות, בתי כנסיות וגופי דת.

נתוני המשרד מצביעים על 63.3 מיליון שקלים שהושקעו במהלך שנת 2018 במוסדות הדת ומערך העירובין הארצי. בפילוח לפי קטגוריות, בבניית מקוואות הושקעו קרוב לתשעה מיליון שקלים, בשיפוץ מקוואות עשרה מיליון, בבניית בתי כנסת יבילים 2.7 מיליון ובמערך העירובין קרוב לחמישה מיליון שקלים.

מדובר בתקציב השנתי הגבוה ביותר מבין השנים האחרונות, מה שמלמד על מגמת השקעה במוסדות דת כמו מקוואות ובתי כנסיות.

שנת 2018 נחתמה עם בנייתם של 7 מקוואות, שיפוץ של 128 מקוואות נוספים ובניית 29 בתי כנסיות יבילים וקבועים. גם בכמות המקוואות ששופצו ברחבי הארץ על ידי המשרד לשירותי דת, 2018 היא השיאנית מבין השנים האחרונות. במהלך השנה הותקנו קרוב למאה מערכות עירובין בערים השונות כחלק משירותי הדת.

השר לשירותי דת ח"כ יצחק וקנין אמר כי "שנת 2018 הייתה שנה מבורכת ומלאה בהישגים משמעותיים לטובת מבקשי הדת במדינת ישראל. גם בעתיד נמשיך לשרת את הציבור ולהעניק לו את שירותי הדת במתכונת היעילה והאיכותית ביותר"

עו"ד עודד פלוס מנכ"ל המשרד לשירותי דת הוסיף, "אני מברך על ההישגים שנצברו במהלך שנת 2018 וציין כי המגמה תימשך גם בשנים הקרובות על מנת שכל אזרח בישראל יוכל לקבל את שירותי הדת היעילים, האיכותיים והמתקדמים ביותר. אנו רואים לעצמנו זכות להוביל את שירותי הדת בישראל ולקחת חלק בבנייה, שיפוץ ותחזוקת מוסדות דת".