אוסקר שינדלר (במרכז)
אוסקר שינדלר (במרכז)צילום: רויטרס

טעם רע במיוחד: בעלי "חדר בריחה" בעיר סלוניקי ביוון החליטו לקרוא לו בשם השנוי במחלוקת "חדר בריחה רשימת שינדלר" על שמו של הסרט המפורסם של סטיבן שפילברג.

מטרת חדר הבריחה היתה להכין רשימה של ניצולים שייחלצו מציפורני הנאצים וממוות במחנות ההשמדה, ועל ידי כך להצליח ולהיחלץ מחדר הבריחה. על מנת להצליח ולהכין את הרשימה, נאלצו המשתתפים במשחק לפצח רמזים שונים בתוך שעה אחת.

שמו של חדר הבריחה ומטרת המשחק עוררה סערה בקרב ארגונים יהודיים ביוון. בכירים בקהילה היהודית אמרו לסוכנות הידיעות הגרמנית "דויטשה וולה" כי כי הם שוקלים לנקוט בצעדים משפטיים נגד בעלי חדר הבריחה. "זה לא קשור לאנטישמיות. ההצלחה של משחקים כאלו קשורה ישירות לחוסר ידע ובורות גורפת בחברה היוונית. אם תשאל הרבה יוונים, תשמע כי אוסקר שינדלר היה כוכב רוק או שחקן כדורגל".

בעקבות הסערה הודיעו בעלי חדר הבריחה כי החליטו לשנות את שמו וכעת הוא נקרא "סוכן חשאי". עם זאת, אנשים שביקרו לאחרונה בחדר הבריחה העידו כי המוזיקה המלווה את המשתתפים במהלך המשחק היא מוזיקת הנושא מתוך הסרט "רשימת שינדלר" וכי חדר הבריחה עדיין מכיל מוצגים רבים המזכירים את הסרט המפורסם ואת השואה, בין היתר מוזכר במהלך המשחק מחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו, מזוודות שנשאו אסירים בדרכם לאושוויץ, צעקות של שומרים בגרמנית ועוד.