ביטוח רכב
ביטוח רכבצילום: pixabay

על פי החוק, כל בעל רכב חייב לדאוג לביטוח ועם זאת כל אחד יכול לבחור את סוג הביטוח המתאים עבורו ולהחליט באיזו חברה לבטח. כמו כל סוגי הביטוחים, גם במקרה של הרכב, השימוש בפוליסה הוא במקרה שקורה דבר מה (לרוב תאונת דרכים, אך לא רק). אמנם אף אחד מאתנו לא רוצה להפעיל את הביטוח, אך כולנו רוצים שיעמוד לרשותנו השירות הטוב ביותר במקרה הצורך.

היכרות קצרה עם סוגי הביטוח השונים:

  • ביטוח חובה – כשמו כן הוא, זהו ביטוח אשר חובה לרכוש אותו ומחירו נקבע מראש. ביטוח זה מכסה פגיעה פיזית אישית ובצד שלישי.
  • ביטוח צד ג' – בנוסף לכיסוי פגיעות אישיות ובצד שלישי, ביטוח רכב זה מכסה גם פגיעות ברכוש של צד שלישי (אך אינו מכסה את הרכוש שלנו).
  • ביטוח מקיף – ביטוח זה מכסה את מה שמכסים קודמיו ובנוסף את הרכב שלנו, כולל כיסוי במקרה של גניבה.

בחינה מה מכסה הביטוח שמוצע לך

אחת השאלות החשובות שעלינו לשאול את החברה המבטחת הוא מה הביטוח שהוצע לנו מכסה. גם בבחירת ביטוח צד ג' או מקיף, עלינו להבין מה גובה הנזק שיכוסה, במידה ונצטרך להפעיל את הביטוח. חשוב להבין כי ישנו גם מרכיב של השתתפות אישית ובעת הצעת הביטוח לברר מה גובה ההשתתפות.

בנוסף להבנה מה מכסה הפוליסה, חשוב לברר מהו השירות שניתן לנו במסגרת הביטוח. רובנו משתמשים ברכב מדי יום ומסתמכים עליו בתפקוד היום יומי. לעתים נזדקק לכיסוי שלא חשבנו עליו כמו במקרה של פגיעה בשמשות. לכן, כדאי לברר מה בדיוק הביטוח מכסה, מתי נקבל רכב חלופי ולהעלות מראש כל שאלה שיש לנו בנושא.

ביטוח רכב בהתאמה אישית

אין כל סיבה שנהגים בעלי מיומנויות שונות ועבר נהיגה שונה ישלמו את אותו מחיר. על מנת להתאים לכל אחד את הביטוח הנכון עבורו נוצר ביטוח רכב בהתאמה אישית. ביטוח זה מביא בחשבון את בעל הפוליסה ומבדיל בין נהגים חדשים לבין נהגים ותיקים, בין נהגים בעלי עבר נקי מתאונות לנהגים אשר עברו תאונות.

בפניה אל חברת הביטוח מומלץ לברר אם היא מתאימה את הביטוח לניסיון הקודם שלך ולבדוק שהיא נותנת לך את המענה הנכון לך. גם אם נראה לך שהפוליסה יכולה להיות יקרה, כמו במקרים בהם נהגים צעירים צפויים לנהוג ברכב, יש לברר אילו אפשרויות עומדות לפנייך (ובמיוחד כאשר הנהג החדש הוא אינו הנהג העיקרי שמשתמש ברכב).

בחירת הביטוח ובחירת החברה

הביטוח של הרכב ישמש אותנו ברגעים שאנחנו הכי זקוקים לעזרה. לכן, עלינו לבחור בקפידה את החברה ולוודא שהיא תוכל לעמוד לרשותנו בעת הצורך ואין זה משנה באיזו שעה. כמו כן, חשוב שנבחר את הביטוח המתאים לצרכים האישיים שלנו ולשם כך יש לבקש ביטוח מותאם אישית.