טראמפ
טראמפצילום: רויטרס

הניסיון המר מראה שנסיגות לא מביאות שלום. ההפך, התשובה הנכונה לתוכנית של טראמפ ולכל תוכנית שינסו להפיל עלינו אנשי העולם "הנאור" מצויה ביהודה ובעיקר בהרי השומרון - רוצים מדינה חזקה וכלכלה יציבה? המשיכו את הבנייה ואת הרחבת ההתיישבות!

לאחר מלחמת יום הכיפורים, עם הקמת גוש אמונים, הובילו הרב מנחם פליקס ובני קצובר את ההתנחלות בשומרון. "שבע ייפול צדיק וקם", שבע פעמים פונו המתנחלים הנלהבים על ידי הצבא, ושמונה פעמים חזרו ונאחזו בקרקע.

בפעם השמינית התרצה ראש הממשלה יצחק רבין והתיר להם להתיישב במחנה קדום (שם הוקם לאחר מכן היישוב קדומים). לאחר שלוש שנים, תלאות רבות ומאבק פוליטי ומשפטי, כולל מאבק על דעת הקהל הישראלית, הורשו המתיישבים האמיצים להקים את אלון מורה על הר כביר הצופה לשכם – שם הוא נמצא עד היום.

ישיבת אלון מורה
ישיבת אלון מורהצילום: אולפני אתרוג

מאז התפתח איזור השומרון, קמו איזורי תעשייה עם מאות מקומות עבודה, מפעלים, בתי חרושת,ישיבות, מכינות קדם צבאיות, אוניברסיטה ושכונות שלמות נבנו. ככל שחבל הארץ הזה מתפתח וגדל - כך צומחים בני המקום ואיתם ישראל כולה.

גם בתקופות קשות, תושבי גב ההר באזור שכם עמדו ועומדים מול האיומים הללו בגבורה ובשליחות גדולה. לעיתים נראה שהמתיישבים באזור קורצו מחומר מיוחד. כאילו הם קשוחים יותר, נחושים יותר, דבקים בארץ ישראל בגבורה ובאמונה בצדקת הדרך. המתיישבים היהודים הולכים ומתרבים, מרחיבים את יישוביהם הפורחים ברוח ובחומר. כאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ.

אחת הדוגמאות הבולטות להתיישבות בהרי השומרון היא מוסדות הישיבה באלון מורה. הרב אליקים לבנון, רב הישוב אלון מורה וראש מוסדות בית המדרש, הקים אימפריה של לימוד תורה שהביאה לפיתוח ההתיישבות בצורה ברורה וניכרת. קול התורה נישא ברמה בהרי השומרון לצד התעשייה, המסחר, הכלכלה וההתיישבות הפורחים באזור השומרון.

הרוח הגדולה הזו – של אמונה וביטחון בצדקת הדרך והתיישבות בפועל – זו הרוח שתביא איתה את התפתחות הארץ ומדינת ישראל, זו הרוח שתביא את ההתיישבות להתפתחות, צמיחה מתמדת וליציבות איזורית וכלכלית.

אלון מורה
אלון מורהצילום: אורטל קצובר

המענה הטוב ביותר לתוכנית המאה של טראמפ מצויה בהרחבת החינוך והתורה הגדולה של השומרון. מוסדות התורה הגדולה שהקים הרב לבנון, בתוכם: ישיבה גבוהה שהביאה מאות משפחות לגור בשומרון, ישיבה תיכונית שמעסיקה למעלה ממאה בתי אב בשומרון, ולאחרונה ישיבה חדשה ביישוב תפוח שהוקמה על ידי מוסדות אלון מורה, ישיבה שעתידה לשנות את ההתיישבות באיזור בצורה ניכרת.

פיתוח מוסדות כאלו הם אבן שואבת להגדלת ההתיישבות של עם ישראל בארץ ישראל כולה. הקשר של ארץ ישראל ועם ישראל לתורת ישראל נעשה בימים אלה מוחשי מאי פעם.

הצמיחה המבורכת של מוסדות אלון מורה מצריכה גם צמיחה במשאבים חומריים. בימים אלה יוצאת ישיבת אלון מורה למסע גיוס כספים, שהרי אם אין קמח אין תורה, אין התיישבות ואין היאחזות יהודית בשומרון. גם אתם יכולים להיות שותפים נאמנים לבנייה הגדולה בחומר וברוח, להאדרת התורה ולסיכול עצת אויבינו. משנכנס אדר מרבין בשמחה - בעזרתכם ובטוב לבכם תיהפך תוכנית המאה של טראמפ, וכולנו נזכה להעמקת שורשינו בארץ אבותינו.

להצטרפות לקמפיין הגיוס המיוחד לקראת חגיגות ה-25 למוסדות אלון מורה לחצו כאן