שער ידיעות אחרונות
שער ידיעות אחרונותצילום: תנועת חזון

"לראשונה ממלחמת ששת הימים: הרפורמים כבשו את הכותל". תנועת חזון מציגה - כך יראה השער של ידיעות אחרונות, וזאת בעקבות תוכנית הרפורמים לקיים ביום שישי הקרוב, ר"ח אדר, פרובוקציית ענק ברחבת הכותל המערבי של נשים רפורמיות מארגון "נשות הכותל".

הדמיית השער מגיעה כחלק מקמפיין של תנועת חזון אשר קורא לציבור הרחב לבוא ולמנוע את הפרובוקציה. באמצעות השער הפיקטיבי של העיתון ידיעות אחרונות מנסים להמחיש בחזון, מה יקרה אילו נשות הכותל יצליחו בפרובוקציה שלהם.

"לראשונה מאז מלחמת ששת הימים: הרפורמים כבשו את הכותל" נכתב בכותרת הראשית, בהמשך כותבים בתנועה "כאלף נשים הגיעו ביום לרחבת הכותל ביום שישי האחרון וניהלו תפילה רפורמית" בהמשך מביאים בתנועה ציטוטים שנאמרו כביכול על ידי הגורמים השונים.

לולי זקס, מנכ"לית הארגון צוטטה כאומרת "אחרי 30 שנה זהו ניצחון היסטורי. הקרן למורשת הכותל אמרה במודעה הפקטיבית: פעלנו על פי הנהלים. ואילו מטעם הרבנות הראשית נכתב "היעד הבא יהיה הגיור"

כמו כן, לצד זה פורסומו כביכול כותרות מאמריהם של פרשני העיתון השונים. נחום ברנע צוטט כאילו כתב: "תם עידן הרבנות הראשית". סימה קדמון כתבה כביכול על הניצחון הנשי, יזהר הס על כך שהתבוללות זו כבר לא מילה גסה, ואילו יאיר לפיד צוטט שאמר כביכול "באנו לשנות". כמו כן, בתחתית המודעה פורסם טור כביכול מטעמה של סיון רהב מאיר תחת הכותרת "לאיפה נעלמו האורתודוקסים?".

"את השער הזה חייבים למנוע" כותבים תנועת חזון ובכך מזמינים את הציבור הרחב להגיע ביום שישי בשש וחצי בבוקר לתפילת ראש חודש ברחבת הכותל ולהפגין כנגד הניסיון של נשות הכותל והרפורמים לפגוע בכותל, וביהדות בכלל.

מודעה זאת מצטרפת לסרטון שהוציאה התנועה בנושא בו ממחישה התנועה איך גורמים שונים מנסים למחוק את הכותל ולפגוע בו. בסרטון מוצגים דבריהם של ח"כ מירב מיכאלי, יו"ר ארגון נשות הכותל ענת הופמן, מנכ"ל התנועה הקונסרבטיבית יזהר הס, מנכ"ל התנועה הרפורמית גלעד קריב וכן מוצגת כתבה שבה רואים כיצד חוגגת התנועה הרפורמית בר מצווה לכלבים. לקראת סיום הסרטון, מקשרים בתנועת חזון את הסרטון לקמפיין שלהם שיצא לפני מספר שבועות וזכה להתעניינות רבה, וכותבים "שומרים על הכותל נורמלי".

נזכיר כי, האירוע של נשות הכותל נועד לציין 30 שנה להקמת הארגון וכן לציין את יום האישה הבינלאומי שנופל ביום הזה. על מנת להיערך לפרובוקציה בצורה מקסימלית, פנו לאחרונה הנשים הרפורמיות לרב הכותל, הרב שמואל רבינוביץ, בבקשה שיאפשר להם להשתמש במערכת הגברה בזמן האירוע.

על פי הבקשה של נשות "הכותל", היות שלהערכתן מספר המשתתפים בתפילה צפוי לעלות על 1,000 ובהתאם לנוהל "רחבת תפילה – תפילות בלבד", מבקשות נשות הכותל לעשות שימוש במערכת ההגברה בתפילתן ולקיים טקס תפילה רפורמי על פני כל הרחבה.

בפוסט שפרסמו נשות הכותל בדף הפייסבוק שלהן נכתב כי "ב1967 שחררו את הכותל גברים בקסדות, היום משחררות את הכותל נשים בטליתות". בהמשך הפוסט קוראות נשות הכותל לנשים נוספות לבוא ולהצטרף למאבק שלהן על מנת שנשים לא ימחקו מהמרחב הציבורי וכן והמשיך את השינוי שהן החלו בתודעה הציבורית. בפוסט נוסף הן טענו כי המניעה מנשים לקרוא ולגעת בספר תורה היא פגיעה בצביון היהודי ומדובר בכפייה.

הדמיית השער
הדמיית השערצילום: תנועת חזון