לגיטימציה. בני גנץ
לגיטימציה. בני גנץצילום: פלאש 90

קונצרט הזיכרון להרוגי 'צוק איתן' הישראלים והפלסטינים שהתקיים בכפר עזה במלאת שנה למבצע הפך לפולמוס במערכת הבחירות הנוכחית, עקב השתתפותו של בני גנץ באירוע.

לנוכח הטענות שנשמעו ביממות האחרונות ולפיהן גנץ אולי כלל לא היה במקום שוחחנו ביומן ערוץ 7 עם אסנת ברתור, מארגנת הקונצרט, התוהה על עצם העלאת הספקות סביב נוכחותו של גנץ במקום, נוכחות שתועדה וצולמה ואף הופצה בתקשורת.

עם זאת בדבריה מציינת ברתור כי גנץ היה אחד מתוך 1500 אנשים שנכחו באירוע. היא עצמה לא הזמינה אותו כשם שלא הזמינה אישים פרטיים אלא רק הפיצה את דבר קיומו של האירוע. "היה מפתיע שהוא הגיע לשם", היא אומרת ומספרת כי באירוע עצמו לא ראתה אותו, ורק לאחר האירוע התברר לה שאכן גם גנץ היה בנוכחים "וזה שימח אותי. המסר שלנו הוא מסר שכל אחד יכול להזדהות אתו מתוך הבנת מורכבות השכול. אנחנו לא מתכוונים לכמת את השכול. הדרך לפיוס עוברת דרך הכאב. כשאנשים כואבים יחד נוצרת סולידריות אנושית".

לדבריה האירוע ספג גם ביקורות משמאל שכן חבריה בשמאל טענו שלא ניתן להשוות בין המציאות בה בצד העזתי ישנם יותר מאלף הרוגים ומאות אלפים שנותרו חסרי קורת גג.

"אני שמחה שגנץ מצא שהמסר הזה ראוי להיות בו, אבל לא חשבתי שזה אירוע של שמאל. מצער אותי שלשמאל יש מונופול על זכויות אדם והגינות. למה הימין לא משתלב בכך? לאנשים כמו בגין הייתה זיקה לצדק מוסר וזכויות אדם. זה היה קונצרט שהדוברת היחידה בו הייתה בת שכולה מכפר עזה, סתיו קדושים, שדיברה מתוך הכאב המשותף לה וליתומים בעזה. כל אדם אמור להיות מסוגל להזדהות עם השכול".

על השתתפותו של גנץ באירוע היא אומרת כי "זו הייתה אנקדוטה נחמדה שנתנה סוג של לגיטימציה לאירוע". עם זאת היא מדגישה כי היא עצמה אינה זקוקה ללגיטימציה, ובוודאי שלא מלובש מדים. באשר לתיוגו של האירוע כמשויך לשמאל היא מבהירה: "ברור שזה היה אירוע פוליטי וגם רוב האנשים שהיו בו שייכים לצד השמאלי של המפה, ומצער אותי שהשמאל חושב שיש לו מונופול על מוסר ועל צדק".