עטר עם ראשי הרשויות
עטר עם ראשי הרשויותצילום: יוסי איפרגן

5 חודשים בלבד לאחר שדירקטוריון קק״ל התכנס בשדרות והחליט על תכנית חירום מיוחדת לסיוע לאזור עוטף עזה בשל טרור הבלונים, הגיע היום (שלישי) יו״ר קק״ל, דניאל עטר, יחד עם ההנהלה המקצועית של הארגון, למושב גילת, לקיים פגישה מיוחדת עם ראשי המועצות בעוטף עזה, בה הוצגה להם תוכנית העבודה המפורטת ליישום הפרויקטים בשנת 2019.

באוקטובר האחרון, החליט דירקטוריון קק״ל להקצות ליישובי עוטף עזה כ-110 מיליון ש״ח לפרויקטים באזורם, שנועדו לסייע ליישובי העוטף להתחזק ולהתחדש בצל איום טרור העפיפונים והפגיעה הביטחונית.

במסגרת ההחלטה, הגדיר דירקטוריון קק״ל את גבולות עוטף עזה מחדש ובמקום להסתפק ב 7 ק״מ מסביב לרצועה בלבד, הוחלט לתת סיוע לכל המועצות שסובלות מאירועי טרור ובהם גם שדרות, נתיבות, מועצה אזורית אשכול, מועצה אזורית שדות נגב, מועצה אזורית מרחבים, מועצה אזורית חוף אשקלון ומועצה אזורית שער הנגב.

עטר וההנהלה המקצועית של קק״ל הציגו בפני פורום ראשי היישובים, את תוכנית העבודה שהוכנה בהתאם לצרכים שעלו מהשטח ולשיחות שהתקיימו עם ראשי הרשויות והגורמים המקצועיים באזור מאז החלטת הדירקטוריון. רוב התוכניות יבוצעו ויושלמו כבר במהלך שנת 2019.

הפרויקטים שיבוצעו יכללו: פיתוח הקרקע והתשתיות ובהם הכשרות חקלאיות ושיכוניות שנועדו לסייע בפרנסת התושבים וחיזוק היישובים בגובה של כ-30 מיליון שקלים, קידום תשתית לשבילי אופניים שיאפשרו חיבור בין היישובים ליערות והפארקים הנמצאים באזורם בסכום של כ-5 מיליון שקלים. בנוסף, יושקעו למעלה מ 24 מיליון שקלים בפיתוח היערות הקיימים, פעילות שיקום והקמה לדרכים חקלאיות וביטחוניות בסכום של למעלה מ-14 מיליון שקלים.

אגף החינוך, הציג שורה ארוכה של תוכניות שייצאו לפועל השנה בעלות כוללת של כ-6 מיליון שקלים.

כמו כן, יקודמו תכניות חברתיות למען הקהילה בסכום של כ 2.5 מיליון שקלים שיאפשר פעילות חווייתית למשפחות ולילדים בחגי השנה ובמהלך חופשת הקיץ.

יו״ר קק״ל אמר לראשי הרשויות כי "בימים בהם מתחדש טרור הבלונים, ורק זמן קצר אחרי שמטען חבלה נוסף שהגיע עם בלוני נפץ התפוצץ במועצה האזורית אשכול, הגענו לפה עם ההנהלה המקצועית כדי ליישם את ההבטחה שנתנו. גיבשנו את התכנית הזו במהירות וביעילות ואף הגדלנו את התקציב עוד יותר כחלק מהמחויבות הגדולה שלנו לאזור. קק״ל תמיד הייתה ותמיד תהיה לצד יישובי העוטף".