קליין הערב. סחף יחד עם וולדן לניצחון
קליין הערב. סחף יחד עם וולדן לניצחוןצילום: FIBA

אין כמו בבית. את מקומה בצמרת טבלת ליגת העל בכדורסל הרוויחה הפועל חולון בזכות שתי יתרונות על פני כל יתר הקבוצות בליגת העל הישראלית - מאזן מושלם בסיבוב השני של ניצחונות והאולם הביתי - היכל הטוטו בחולון.

אחרי שביצעה לא מעט מהפכים בדרך לניצחון דרמטי באולמה הביתי במסגרת ליגת העל בכדורסל, הערב (שלישי) עשתה זאת חולון גם במסגרת מפעל היורופקאפ, מפעל הכדורסל הרביעי בחשיבותו באירופה.

כזכור, הסגולים מחולון הודחו במחזור האחרון משלב הבתים של ליגת האלופות, כשהפסידו בביתם לנאנטר הצרפתית. כתוצאה מכך, התדרדרו מחזיקי גביע המדינה לשעבר עד למפעל היורופקאפ והערב באותו המקום הצליחו ברגע האחרון לתקן את הרושם אל מול אוהדיה הרבים, במשחק הראשון מבין שניים בשלב שמינית הגמר.

היה זה מול בלקן הבולגרית, שעבורה זו לא הפעם הראשונה בה היא מתארחת בישראל ומשחקת נגד יריבה מליגת ווינר סל, כשהירוקים מבולגריה פגשו את עירוני נס ציונה בשלב הבתים של המפעל הרביעי בחשיבותו, והובסו בידיהם של הכתומים בתוצאה 73:100.

הערב, היו קרובים האורחים מבולגריה מרחק דקות בלבד מסנסציה וניצחון חוץ חשוב בישראל, אך לצערם אלה שיחקו מול חולון שרגילה לבצע מהפכים דרמטיים באולמה הביתי ונחלו לבסוף הפסד בתוצאה 81:85.

הסגולים, שמודעים לעובדה כי יש להם סיכוי לזכות במפעל הקטן ובכך לקבל כרטיס חזרה למפעל ליגת האלופות, כמעט וכבר איבדו את המשחק הערב אך למזלם שוב קורי וולדן יחד עם טי-ג'יי קליין היו שם בזמן כדי למנוע הפסד סנסציוני שיכול היה להביא לסיום דרכה במפעל בו רק החלה לשחק הערב.

הסגולים פיגרו למעשה כמעט לכל אורך המשחק ולרבע הרביעי נכנסו כשהם בפיגור בן 11 נקודות. קורי וולדן בפעם המי יודע כמה העונה, היה שם עבורה בזמן האמת ושוב סחף את חולון למהפך וניצחון בהפרש קטן.

הגומלין בשבוע הבא בבולגריה יכריע מי תעפיל לשלב הבא, שם תחכה ככל הנראה בון הגרמנית - יריבתה של חולון שניצחה אותה במחזורי הסיום של שלב הבתים בליגת האלופות. אין נקמה מתוקה יותר מזו. עכשיו רק צריך לנצח בבולגריה או להפסיד בהפרש קטן יותר - לא משהו בלתי אפשרי, מצד שני חולון של העונה עושה את הכל קשה הרבה יותר.

קלעו לחולון: וולדן 20, קליין 19, דקוואן ג'ונס 10, פניני 9, אטקינס וריינולדס 8 כ"א, שון ג'ונס 6, הרוש 3, שמחון 2.