עוצמה יהודית
עוצמה יהודיתצילום: Basel Awidat, פלאש 90

מפלגת 'עוצמה יהודית' מגיבה לחוות דעתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לפיה יש לפסול את התמודדותו לכנסת של יו"ר המפלגה מיכאל בן ארי.

"עמדת היועץ המשפטי לממשלה לפיה יש לפסול את ד"ר בן ארי מלרוץ לכנסת היא ההוכחה הגדולה כי היועמ"ש מנדלבליט ופרקליט המדינה שי ניצן הם שמנהלים את מדינת ישראל".

"רק אתמול הודיע מנדלבליט שהוא מתנגד לפסילה של מפלגות בל"ד, חד"ש ותע"ל, מפלגות שמסיתות נגד מדינת ישראל, תומכות טרור מובהקות שמעודדות פגיעה ביהודים וחברי כנסת מתוך הרשימות הללו סבורים שרצח חיילים ומתיישבים הוא דרך לגיטימית להתנגדות למדינת ישראל", אמרו בעוצמה יהודית.

עוד הוסיפו, "אנו מקווים ומאמינים שחברי וועדת הבחירות יבהירו מחר ליועמ"ש שיש גבול לצביעות, יועץ משפטי שמכשיר את אויבי ישראל ומבקש לפסול את ד"ר בן ארי לא ראוי להיות היועץ המשפטי של מדינת ישראל. הרפורמים הוליכו את מנדלבליט שולל כאשר הגישו חצאי הקלטות וסילופי ראיונות ומחר בוועדה נוכיח שעמדת היועמ"ש היא חסרת בסיס משפטי".

נזכיר כי לדעתו של מנדלבליט, שנכתבה גם על דעת פרקליט המדינה, אין לאשר את התמודדותו של ד"ר מיכאל בן-ארי בבחירות לכנסת אך אין למנוע את הריצה של עו"ד איתמר בן גביר.

לחצו כאן לקריאת חוות הדעת המלאה של היועץ המשפטי לממשלה

היועץ המשפטי לממשלה כותב כי אחרי שעיין בראיות שהובאו על ידי התנועה הרפורמית וחברות הכנסת תמר זנדברג וסתיו שפיר שעתרו נגד בן ארי ובן גביר, "ביחס לבן ארי אין לאפשר את מועמדותו לכנסת ה-21 וזאת בעילה של הסתה לגזענות".

"באשר לבן גביר", כותב היועץ המשפטי לממשלה, "אך שמצבור הראיות בעניינו מטריד ביותר והוא התקרב לתחום המונע התמודדות בבחירות לכנסת, הרי שנוכח המבחנים המחמירים שנקבעו בפסיקת בית המשפט העליון לפסילתו של מועמד לבחירות, דינה של הבקשה בעניינו להידחות".