אביחי מנדלבליט
אביחי מנדלבליטצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

ביקורת קשה על חוות דעתו של היועץ המשפטי לממשלה לפיה יש לפסול את הד"ר מיכאל בן ארי מלהתמודד בבחירות לכנסת.

יו"ר האיחוד הלאומי חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' כתב "מנדנבליט וניצן הוסיפו לנו הערב בעמדה האומללה והמעוותת שלהם עוד כמה מנדטים של אנשים שנשבר להם מהמוסר הכפול של הדיקטטורה הפקידותית. אנשים שנמאס להם מהצביעות והשמאלנות של מי שהתרגלו לנהל כאן את המדינה באופן לא דמוקרטי, ויודעים שאנחנו היחידים שבאמת נטפל בזה. ואנחנו נטפל. בעזרת השם".

"קראתי את חוו"ד היועמ"ש על פסילת בן ארי מקצה לקצה ואני מודיע בצער רב וביגון קודר כי הוא הרוויח ביושר הערב את אבדן אמון הציבור במוסד שבראשו הוא עומד. פשיטת רגל מוחלטת של שיקול הדעת והשכל הישר. מי שמסוגל לכתוב חוו"ד כזו אחרי חוו"ד שהכשירה את בל"ד פשוט לא ראוי לאמון הציבור. נקודה".

סמוטריץ' מתח ביקורת על מפלגות הימין ששותקות מול חוות הדעת של מנדלבליט, "כמה מפלגות שמשום מה מגדירות את עצמן כימין ובינתיים ממלאות פיהן מים מול העוול הזועק הזה. 'מפלגות ימין' שחיות כנראה טוב עם עמדה שמכשירה את טיבי וזועבי ופוסלת את בן ארי. הציבור לא מטומטם והוא ידע מצויין להבחין מאחורי הפרגוד בקלפי בין ימין אמין לבין ימין פייק", כתב.

איחוד מפלגות הימין גינה את המלצת היועמ"ש, "עמדת היועמ״ש היא לא פחות משערורייה. זו אותה פרקליטות שהגנה בחירוף נפש על זכותה של חנין זועבי לכהן בכנסת ישראל. אז טיבי וזועבי כן אבל ד"ר בן ארי, שבניו משרתים ביחידות קרביות - לא. אין סוף לצביעות"

יו"ר מרץ תמר זנדברג דווקא מברכת, "היועץ המשפטי לממשלה הודיע עכשיו בתגובה לעתירת מרצ על עמדתו התומכת בפסילת בן ארי. היועמ״ש מוציא כרטיס אדום לגזענים שנתניהו ניסה להכניס לכנסת, ומבהיר שגזענות היא קו אדום, מנוגדת לחוק ולא תהיה בכנסת".

יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי הצטרף לתגובתה של זנדברג והוסיף "אין מקום לכהניסטים בכנסת. היועמ"ש הרים לנתניהו דגל אדום. הדיל המושחת של נתניהו כמעט הקים את כהנא לתחיה והכניס את בן ארי לכנסת. נמשיך להיאבק כדי שמורשת הגזענות של כהנא לא תקום לתחיה".

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ופרקליט המדינה שי ניצן קבעו אמש (יום ג') כי יש לפסול את ד"ר מיכאל בן-ארי ולא לאפשר לו להתמודד בעילה של הסתה לגזענות.

באשר לאיתמר בן-גביר, קבע היועמ"ש כי יש לאפשר לו להתמודד, "אף שמצבור הראיות בעניינו מטריד ביותר, והוא התקרב לתחום המונע התמודדות בבחירות לכנסת". החלטת היועמ"ש הגיעה בתגובה לעתירותיהן של חברות הכנסת סתיו שפיר (העבודה) ותמר זנדברג (מרצ) והתנועה ליהדות מתקדמת.

ההחלטה בנוגע לפסילת מועמדותו של בן-ארי תעלה היום (יום ד') להחלטת ועדת הבחירות המרכזית. אם ייפסל, הנושא יעבור להכרעת בג"ץ.